Friss topikok

Facebook

Blogajánló:

Címkék

agresszió (1) ágy (1) ajándék (1) állat (2) altatás (1) alvás (5) Andy Warhol (1) Angelina Jolie (1) anya (24) anyák napja (1) anyaság (1) apa (12) autó (1) baba (16) babakocsi (1) babar (1) baleset (1) bántalmazás (1) Barack Obama (1) barát (1) BBC (1) beszéd (1) betegség (1) bikini (1) biztonság (6) blog (1) blogindító (1) bölcső (1) bölcsőde (1) Boyhood (1) család (4) császármetszés (1) csecsemő (1) Dave Young (1) daycare (1) demográfia (1) depresszió (1) dicséret (1) dilemma (1) Disney (2) divat (3) dizájn (1) egészség (8) Egyesült Államok (1) elalvás (1) életmentés (1) erdei iskola (1) erőszak (1) eszköz (1) étkezés (3) fagyi (1) fegyelmezés (1) feladat (1) félelem (1) féltés (1) felvételi (1) fenyítés (1) férfi (2) férj (1) film (1) fiú (1) foci (1) fotó (12) fotózás (1) függés (1) fulladás (1) gasztro (1) generáció (1) Guiness rekord (1) gyerek (92) gyerekek (1) gyerekmunka (1) gyereknevelés (1) gyerekszáj (1) gyermekjogok (1) gyűjtés (1) haj (1) halál (1) házasság (1) házimunka (1) hercegnő (1) hétköznap (1) hiszti (1) hobbi (1) hőség (1) humor (1) húsvét (1) időbeosztás (1) idős (1) időzavar (1) internet (5) iskola (8) iskolakezdés (1) játék (4) jelnyelv (1) jogok (1) kaland (1) kamasz (1) karácsony (1) Karácsony (1) karrier (1) Katalin hercegnő (1) késés (1) Kína (1) kisebb (1) kisebbek (2) kismama (1) költségek (1) kommunikáció (1) könyv (1) korcsolyázás (1) korhatár (1) középső (1) közlekedés (2) köznevelés (1) kreatív (2) különóra (1) kultúra (1) kutatás (2) kutya (3) Lackfi János (1) lakberendezés (1) lány (1) lelki (1) Lenore Skenazy (2) lista (1) lótusz szülés (1) maci (1) maszat (1) mellrák (1) menza (1) mese (2) mozgás (1) mozi (2) munka (5) művészet (2) múzeum (1) Nagy-Britannia (1) nagyobbak (1) nevelés (14) Norvégia (1) nosztalgia (1) Now I lay me down to sleep (1) nyár (3) nyaralás (1) oktatás (7) oltás (1) olvasás (3) önbizalom (1) öröklés (1) otthon (1) óvoda (2) pedagógia (1) pedálos (1) pizsama (1) pizza (1) placenta (1) pornó (1) pszichológia (1) pszichológus (1) repülő (1) retro (1) Save the Children (1) Steve Hanson (1) stressz (1) Svájc (1) számítógép (1) szín (1) színház (1) szoptatás (5) szülés (5) születés (2) születésnap (2) szülinap (1) szülő (8) szünet (1) tanács (2) tanácsadó (1) tanácsok (1) tankönyv (1) tanszer (1) tanulás (3) társasjáték (1) technológia (1) terápia (1) terhesség (3) természet (1) test (1) testvér (2) testvérek (2) tetoválás (1) tigrisanya (1) tipp (1) tippek (2) tojás (1) torta (1) továbbtanulás (1) trauma (2) újév (1) újszülött (1) UNICEF (1) ünnep (1) utazás (3) üzenet (1) vakáció (1) válás (1) vallomás (1) Varró Dániel (1) vélemény (2) vendégposzt (3) verés (2) videó (2) vízimentés (1) zaklatás (2) zene (1) Címkefelhő

27. augusztus

Megdöbbentő levél az iskolából

Mit szóltok a változásokhoz? Persze tudom, hogy már a csapból is ez folyik, de gondoltam, hogy a blog nem mehet el szó nélkül a változások mellett. Én már gondolkodom rajta, hogy mi lesz a „felmentő" levél megfogalmazása. Nyilván ti is láttátok, hogy a neten is terjednek már rá kreatív változatok

iskola.jpg

Az jutott eszembe, hogy ezzel a lépéssel az igazgatóknak jó sok adminisztratív munkát adtak, gondolom azt gondolták, ha már egy csomó érdemi döntési lehetőséget kivettek a kezükből, miért ne írjanak alá egy csomó kérelmet, amit majd a szülők fognak vinni hosszú tömött sorokban, ha a gyereknek éppenséggel 4 előtt van valamilyen különórája, ami nem az iskolában van, de ha ott van, vajon akkor is ki kell kérni? Hisz nem az iskolai munkában vesz addig részt, bár lehet, hogy éppen a sportköri tevékenységet végzi.

Ha pedig nem különóra, hanem egyéb elfoglaltságról van szó, ami nem rendszeres, akkor majd hetente fordul a szülő kérelemmel az igazgatóhoz? Vagy majd a tanító néni közvetít? Vagy ha valaki meg tudja oldani, és egyszerűen nem szeretné, ha a gyerek az egész napját a suliban töltené?

Persze érteni vélem a szándékot. Ahol nincs meg a megfelelő családi háttér ott a gyerek ne erre-arra tengjen-lengjen, hanem legalább az iskolában legyen majdnem addig, míg a szülő hazaér. Hogy ehhez az eddig ebéd után elszabaduló felsősök mit fognak szólni, az nagy kérdés. Majd kreatív foglalkozásokat fognak nekik tartani a tanárok délután? Hát, nem irigylem a pedagógusokat. Csak amit egy-két gyakorló tanártól hallottam, hogy micsoda „lelkesedéssel" fogadják a néptáncot, kézműveskedést stb.

De erre talán nem az lenne a legjobb módszer, hogy akkor központilag megmondjuk így lesz, eszi, nem eszi, nem kap mást. Ugyanis, amíg ezen filozofáltam megérkezett az iskolából az a bizonyos levél. Lehet felmenteni, persze! De aki ezt kitölti (ráadásul szeptember 3.-ára vissza kell vinni) az egész évre tölti ki, és akkor a gyereke nem járhat napközibe, és ha például az élethelyzete változik, akkor oldja meg, ha így döntött.

Vagyis: ugyan még fogalmunk sincs, hogy hogy lesznek a különórák, mert még nem alakult ki. Az első héten lesz a választható szakkörök „bemutatója", amit azonban, ha valaki kiválasztotta, ugye alapvetően a gyerek, hiszen ő fog rajta részt venni, már a „kedvcsinálón", akkor arra egész évben kötelezően járni kell. Tehát döntsünk előre, mielőtt bármit tudnánk, mert annak szeptember 3-ig, az iskolakezdés után egy nappal, meg kell lennie. Ha meg nem mentjük fel, akkor egy-egy alkalommal persze elmehet szülői kérésre, de kérdés mennyire működik a dolog rugalmasan, mit jelent az egy-egy alkalom? Vagyis, ha kiderül, hogy a gyerekem elmenne egy különórára, valamelyik nap 2-kor, heti rendszerességgel, akkor azt kérdés, hogy megteheti-e, ha mondjuk eredetileg nem kértem a felmentését.

Persze eddig is bent voltak sokszor délután 4-ig, vagy akár tovább, mert napközisek, de nem kötelezően. Ha különóra volt elmentünk, ha korábban értük tudtam menni, menetem, együtt töltöttük a délutánt, vagy programunk volt közösen, és persze a leckét is megcsináltuk. Ha az élet úgy hozta, akár gyakran is eljöttünk, tanulmányi eredményük, felkészültségük nem szenvedett hiányt. Ennek a döntésnek a szabadságától fosztanak meg most, alapvetően minket szülőket.

Ha szeretnétek megosztani ti is történeteiteket vagy tapasztalataitokat, akár a többiekkel is, várjuk a leveleket az anyamamablog@gmail.com-ra, vagy megtaláltok minket a Facebookon is.

{AnyaMama}

60 komment

oktatás gyerek iskola köznevelés

A bejegyzés trackback címe:

https://anyamama.blog.hu/api/trackback/id/tr355479792

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

OkoskaTo:rp 2013.08.27. 16:36:14

Túlparázod az egészet. Szépen aláírod, hogy felmentést kérsz, de attól még nem fogják az utcára lökni a csemetét. Az igazgató is tudja, hogy baromság ez az egész.

Inkább azon problémáznál, hogy ha a gyerek 4-ig bent van az iskolában szakkörökön és egyéb szervezett mókán, akkor mikor kerül haza, és mikor kezd el otthon tanulni, és azzal vajon mikorra végez, és mindettől, az "érdekében" hozott rendszertől mennyivel lesz fáradtabb.

Nzoltan 2013.08.27. 16:39:24

@OkoskaTo:rp: Régen is voltak szakkörök, mégis tudtunk tanulni. A gyerek terhelhetõ. Ha nem, akkor nem szakkörre kell járnia, hanem korrepetálåsra.

Bretschneider detektív 2013.08.27. 16:45:08

Nem tudom mit csinálnak majd benn négy óráig, de az én lányomnál hihetetlen teljesítménynövekedés lett azóta, amióta (szerencsére időben) kivettük a napköziből és itthon, velünk tanul.

Bretschneider detektív 2013.08.27. 16:47:04

@Nzoltan: Nem a terhelhetőségről van szó, hanem a nyamvadt ész nélküli kötelezősdiről, az "egységesítésről".
Épp ez az, hogy eddig is megvolt a lehetőség, hogy a gyerek benn legyen négyig. A LEHETŐSÉG.

Minerva12 2013.08.27. 16:53:24

Az első hozzászóló nagyon felelőtlen. Azt mondja lazák az igazgatók és rugalmasak. Hát nem: sajnos nem tehetik: egy központi iskola igazgatási rendszer van, ahol krétát sem lehet szinte önállóan rendelni. Hülyék is lennének az igazgatók vállalni a felelősséget, avagy széllel szemben pisilni. Ha egyszer az a szabály amit a poszter írt, akkor ebben nem lesz rugalmasság.
Jobb ha mindenki mérlegelni kezd, hogy hogyan tovább.
Elkeserítő ez az egész: mégis : mi vagyunk a politikusokért, vagy ők értünk. Legyen szavazás erről az egészről.

Mensikov 2013.08.27. 17:23:31

Én mondjuk azokra gondoltam, akik vidékről járnak be az iskolába. Ha mondjuk bent marad 4-ig, mert kötelező, de busz csak 5-kor van akkor mit csinál a gyermek. Eddig a buszok ugyanis a be és kicsengetéshez igazodtak és a Volánnal is lehetett tárgyalni.

zsg? 2013.08.27. 17:43:18

A legnagyobb lányom hetedikes, aki amellett, hogy kitűnő tanuló, hétköznap délutánonként balettórákon, illetve angolon van, naponta 3-4 órát. És szereti. A középső fiam, aki amellett, hogy kitűnő tanuló, igazolt sportoló, minden délután edzésen. És szereti. A legkisebb, aki most kezdi az iskolát, gluténérzékeny, kíváncsi vagyok, hogyan gondolják megoldani az egész napos gluténmentes ellátást.

Nem tudok másra gondolni, mint akik ezt kitalálták, beteg emberek. A valóságtól elszakadt, elmekórtani esetek, akik sajnos hatalomhoz jutottak. Valóban úgy gondolják, hogy a gyerek lelkesen lemond a kedves időtöltéséről, azért, hogy nézegethesse a Marika nénit, aki nem használ számítógépet és erre még büszke is? Valóban úgy gondolják, hogy a gyerek majd hazaesik 16.30-kor és lekesen nekiáll tanulni? Valóban úgy gondolják, hogy apu-anyu 16.30-kor hazaér, mert ugyebár a munkaidő addig tart, majd közösen matekoznak egyet? Komolyan gondolják, hogy én ehhez lelkesen asszisztálni fogok? Miért gondolják azt, hogy jogukban áll visszavezetni az országot a hetvenes évekbe?

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.08.27. 18:00:30

Valóságtól elszakadt, tipikus európai embernyomorító baromság ez a rendelkezés. Kelet-európai módszerrel lehet ellene harcolni: elszabotálni és elsumákolni.

halaloszto 2013.08.27. 18:25:51

Most akkor az kiderult, hogy delutan negyig az iskolak mindenkeppen rendes napkozit adnak, ahol tanarral hazifeladatmegoldas, tanulas van, vagy csak gyerekmegorzest?

Vajk

AnyaMama 2013.08.27. 18:29:37

@Bretschneider detektív: Pontosan ez a lényeg a LEHETŐSÉG, hogy jár napközibe, de ha úgy van, akár különóra, akár azért mert el tudom hozni ELJÖHET. Kérdés, hogy ezzel a lehetőséggel mi lesz? Vagy tulajdonképpen eljött az egész napos iskola?

AnyaMama 2013.08.27. 18:33:38

@OkoskaTo:rp: Ettől valóban parázom, ugyanis ha már bent van, akkor az elképzelés ugye az lenne, hogy utána, amikor hazajön, nem kell este tanulni, hanem van egy kis ideje lélegezni, ne adj isten, játszani. Vagy esetleg, ha bent kell maradnia, akkor még utána elmenne valami általa vagy együtt kiválasztott különórára (ha már máskor nem lehet), és akkor még utána álljon neki tanulni?

egysmás 2013.08.27. 18:46:11

@OkoskaTo:rp: Azokról a mamelukokról beszélsz, akiket a pártbizottság nevezett ki iskolaigazgatónak?

apanna 2013.08.27. 18:56:08

Nálunk a középső amikor elsős lett 6 éve, akkor megkértek a tanárok, hogy minden gyerek maradjon 4 ig, legalább az első 2 évben.
Így leckét nem hozott haza, gyakorolni sem kellett, és a hétvégét is pihenéssel töltötte.
Ha egy gyereknek különórája volt, simán elvihette a szülő, egyszerűen írt a tanárnak.

Elsőben egyébként is hatalmas változás a gyereknek, hogy iskolás lett, 45 percet ülnie kell, nem beszélhet, és fegyelmezetten kell viselkednie, nem hogy még különórákra cipelje a szülő.
Most a kicsi lesz elsős, és egyáltalán nem bánom a napközit, még akkor sem, ha kötelező lesz.
Nyilván, ha azt írták volna, hogy lehetőség, senki nem reklamálna, de a "kötelező" szó, a magyar embernél mindig kiveri a biztosítékot....

apanna 2013.08.27. 18:58:10

@AnyaMama: Nem. Ha különórája van, elmehet, majd te beírsz az üzenőjébe, és elengedik.
A napköziben pedig megírja a leckét.
Egyébként mit gondoltok, miért marad az iskolában a kölök? 2 ig általában nem csinálnak semmit, levezetik a délelőtt feszültségit, kipihenik az ebéd fáradalmait. Majd 2 től leülnek és megírják a házit.

Diopapa_sok 2013.08.27. 19:58:17

Láttam egyszer egy dokumentumfilmet a japán iskolák működéséről, onnan kb este 7 fele keveredik haza a gyerek, és még csak utána áll neki a tanulásnak/házi feladatnak. Egyenfej, egyenruha, egyen gondolkodás, még is a semmiből felépítették az országukat 50-70 év alatt. Még is működhet?

Before · http://azbeszt.blog.hu 2013.08.27. 20:02:05

@apanna: picit egyszerűen látod a dolgot... Persze, megírják a leckét, de azt senki nem fogja - tartalmilag - ellenőrizni, senki nem fogja a gyereknek elmagyarázni, amit nem ért. Nincs erre erőforrás, helyesebben: még erre sincs, nemhogy valami tartalmasabb időtöltésre. Nem is beszélve a nagyobbak tanulásáról, ami már sok esetben nem megoldható egy könyv+füzet kombóval, kell könyvtár, internet, stb...

Ginlia 2013.08.27. 20:04:03

@apanna: Tapasztalataim szerint a napközi sok mindenre jó, de nem a tanulásra. Lányomék már "csak" harmincan vannak az osztályban és a tanítónéni nyomatékosan közölte, hogy csak mennyiségi és nem minőségi lecke ellenőrzés van. Vagyis ha fél 5-re hazaér a lányom, akkor újra üljek le vele átnézni a leckéjét és tanulni vele, mert a napköziben esetleg nem jól oldotta meg a házit.
A fiam meg gimi előkészítőre jár(na) ami 15 órakor kezdődik.
Mindkét gyerek két tannyelvű iskolába jár és mellesleg a napközis tanárok nem beszélnek a célnyelven.
Ezért nevetek mindig ezen a napközis leckeíráson.

Egyetértek @Bretschneider detektív: -vel. Az itthon írt lecke hatalmas minőségi javulást hoz.

gerinckutató 2013.08.27. 20:06:14

@Bretschneider detektív: nálunk is ez volt a kisfiamnál. Szeptembertől-januárig napközis volt (másodikos lesz) nem evett egyáltalán, a leckét osszecsapta, a matek kivételével mindent javítani kellett itthon. Onnantól fogva, hogy Anyum elhozta ebéd után javult az írása és újra elkezdett enni. Arról ne beszéljünk, hogy eddig heti 3X járt úszni, idén már 5X fog, szóval én is írhstom a kikérőt minden napra...

egysmás 2013.08.27. 20:40:57

@apanna: Valahogy hihetetlen az, amit mondasz!

Hogy nem kellett otthon gyakorolni, verset tanulni, olvasni, hogy elég volt az, hogy a gyerekek lemásolták egymásról a házit, stb.

egysmás 2013.08.27. 20:48:03

@köbgyík: Így szocializáljuk a gyereket a szabálykövetésre meg az elvek melletti kiállásra...

apanna 2013.08.27. 21:24:53

@Before: Nem igaz. Alsóban a saját osztályfőnökük van velük, 4 ig. Ő az aki megíratja, azt a leckét, amit maga adott fel. Tehát, nem lehet azt mondani, hogy nincs aki segítsen a gyerekeknek. És nem naiv vagyok, hanem egy 3 gyerekes anya, akinek mindhárom gyereke iskolás.

Amocsok 2013.08.27. 21:30:02

@apanna: Eddig olyan napközis tanítónénik segítettek a gyermekednek, akiknek a kötelező óraszáma 21-22 volt. Most meg majd olyanok, akiknek 32. Remélem, érzed a különbséget!

apanna 2013.08.27. 21:30:43

@egysmás: Neked egy 8 órás műszak után, még lenne kedved otthon még két órát bedolgozni a munkahelyednek?
És te ezt várnád el a gyerekedtől?

teknős 2013.08.27. 21:30:56

@Diopapa_sok: Nyugtával dicsérd a napot! A gyerekek, a fiatalok nagyívben tesznek a dologra. Sehol nincs Japán mára, csak a lendülete viszi.

Amocsok 2013.08.27. 21:33:20

@Diopapa_sok: "Még is működhet? " Már hogyne! Teremtsük meg azokat a feltételeket, és...
Mennyit is fordítanak ott a dídzsípíből oktatásra? Mondjuk a gazdaságuk elég tré, szóval nem könnyű összehasonlítani.

Amocsok 2013.08.27. 21:35:55

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca: Nocsak! Egyetértünk. :) Az elejében. Elszabotálás helyett viszont törölném.

egysmás 2013.08.27. 21:43:05

@apanna: Ez az állítás olyan "szándékos tévedés" szagú.

Tegyük fel, van 20 gyerek az osztályban.

Azt mondtad, kettőig nem csinálnak semmit, és aztán négykor hazamennek.

tegyük fel, hogy a négykor hazamennek nem azt jelenti, hogy 15:50-kor elkezdenek készülni, hanem azt, hogy akkor fejezik be a tanulást (ez egy könnyítés).
120 perc van ebben a két órában, amiből cca. 30-at megeszik a három szünet.
Marad 90 perc, amiből 20-at közösségi alkalomként használ fel a tanár (nyissátok ki a könyvet, vegyétek elő a munkafüzetet, elmondja, hogy mi a feladat, stb)
Maradt 70 perc, amiből 20-at kitöltenek azok a feladatok, amiket a gyerekek önállóan meg tudnak oldani (másolások, stb).
Ezek után marad 50 perc arra, hogy 20 gyerek gyakorolja az olvasást (ez a mi korunkban úgy ment, hogy HANGOSAN kellett olvasni, tehát nem lehet egyszerre), meg arra, hogy egyénileg is foglalkozzon a tanár a gyerekkel, megdicsérje, hogy milyen szép amit csinált, kijavítsa, ha valami nem sikerült, stb.

Szóval, ez nem működhet úgy, ahogy leírtad.
Vagy a gyerekeid a kisegítőbe járnak, de nem fogyik.

komplikato 2013.08.27. 22:38:31

@Diopapa_sok: A japán példa hibás, az egész napos bent levés nem olyan régi, így sok köze nincs az ország építéséhez, sőt. A legjobb sulikba való bejutáshoz és a teljesítmény hisztihez van köze. Viszont borzasztóak az öngyilkossági statisztikák, a mai japán fiatalok már nem csak öngyilkosságban vezetőek, hanem nem nagyon hajlandóak se gyereket vállalni, legújabban meg már ismerkedni sem ... közben az ország lakossága fogy és öregszik. Nem nevezném nagy eredménynek. Viszont ugyan ezen ifjúságnál a híres japán munka morál se létezik már, a többségük lázad ellene.

Ginlia 2013.08.28. 10:40:24

@apanna: "Alsóban a saját osztályfőnökük van velük, 4 ig."

Ez hogy lehet? Így túllépné a megengedett óraszámot. Van külön napközis tanár.

Amocsok 2013.08.28. 15:03:09

"Szeptembertől kötelező az általános iskolásoknak délután négy óráig az intézményben tartózkodniuk. Az egész napos iskola alól csak igazgatói engedéllyel kaphatnak felmentést a tanulók. Sipos Imre köznevelésért felelős helyettes államtitkár ezzel kapcsolatban az InfoRádiónak elmondta: "Az egész napos iskola egy iskolaszervezési forma, ahol a tanórai és az egyéb foglalkozások egyenletesen szervezhetők meg a délelőttre és a délutánra szétosztva. Ezeknek a feltételeit az intézménynek kell biztosítani."" inforadio.hu/hir/belfold/hir-581693
Szerintetek képben van a helyettes államtitkár úr?

apanna 2013.08.28. 18:12:13

@Ginlia: 2 tanár van, váltva.

apanna 2013.08.28. 18:14:32

@egysmás: Délelőtt tanítás van, majd fél egykor ebéd. Utána kettőig kiviszik őket a játszótérre, utána uzsonna, és leckeírás.
Otthon már nem kellett tanulni.

egysmás 2013.08.28. 19:17:11

@apanna: Gondolom, továbbtanulni sem kellett...

apanna 2013.08.29. 18:41:36

@egysmás: Miről beszélsz te szerencsétlen?
Ha a gyerek jól tanul, szorgalmas, és van esze, épp elég ha a napköziben megírja a leckét.

A te problémád, no és szerencsétlen kölyködé, hogy 8 óra iskolai munka után, még kizsigereled.

apanna 2013.08.29. 18:43:49

@Amocsok: az pont napi 6,4 tized óra.

egysmás 2013.08.29. 20:04:12

@apanna: Kettőtől négyig két óra van.

Ez alatt a két óra alatt kell foglalkoznia a tanárnak mondjuk 20 (húsz) gyerekkel.

Fentebb, anyamama.blog.hu/2013/08/27/megdobbento_level_az_iskolabol/fullcommentlist/1#c20489422 itt leírtam egy valószínűsíthető napirendet, amiből az látszik, hogy 22,5 perc az az idő, amit az iskolában délután a gyerek tanulással tölt el, ha húszan járnak az osztályba.

Ez alatt a 22,5 perc alatt kell neki megtanulnia olvasni, megtanulni a verset (arra azért kíváncsi lennék, hogy hogyan tanul meg a gyerek egy verset anélkül, hogy MONDANÁ), az évszámokat, a feladott szavakat, szabályokat, meg úgy általában mindent.

Szóval, négy esetet látok!

- A napközitekben vagy egy időhurok-protonaktivizátor, és nem 120 perc van kettő és négy között, hanem 360;
- tévedek amikor megpróbálom kitalálni, hogy mi is folyhat a napköziben;
- a gyerek mindent tud, amire az iskolában meg akarják tanítani így tulajdonképpen nincs is szüksége az iskolára;
- nem mondasz igazat akkor, amikor azt állítod, a gyerek hazamegy zsebbe dugott kézzel, és otthon nem is kell neki tanulnia, mert mindent megtanult a napköziben.

Melyik az igaz?

Ha a második pont, légy oly kedves, meséld el nekem, hogy a valóságban hogyan mennek arra felétek a dolgok, mert szívesen vennék egy olyan logisztikai ötletet, aminek a segítségével le lehet vezényelni két óra alatt húsz véletlenszerűen kiválasztott gyerek következő napjára történő felkészülését, és a felkészülés eredményéről meg is lehet győződni mind a húsz esetben, egy embernek két óra alatt úgy, hogy mind a húsz gyerek egy helységben tartózkodik ezen idő alatt mind egymással, mind a tanárral.

Köszi!

apanna 2013.08.29. 21:28:58

@egysmás: Nézd, a fiam nem hazudik. Az nem gond, hogy nem értesz velem egyet, de az igen, ha meghazudtolod a kölköm. Alsóban soha nem hozott haza leckét, mert megírták a napköziben, ahol a saját tanárai segítették. Mindig azt a leckét írta, amit aznap tanultak az iskolában, így mindig napra kész volt. 2 től 4 ig volt leckeírás. Előtte csak pihenés játék.
Kivétel a külön órák harmadiktól.

Mille38 2013.08.29. 21:32:55

@egysmás: A tanárok eddig is ezt csinálták a napköziben, akár 30 gyerekkel is. Nem ez a probléma.

Mille38 2013.08.29. 21:34:11

@Amocsok: Szerintem az államtitkár helyesen fogalmazott, de a rádiós hibásan interpretált.

egysmás 2013.08.29. 22:00:30

@apanna: Te nem a fiad vagy. Asszem.
A fiaddal és a fiadról nem is beszéltem. Az elsőt sejtem, a másodikat tudom.
Veled beszéltem. Rólad beszéltem. Nem a fiadról.
Te állítod nekem, hogy a napközi után otthon semmi dolga nem volt a gyereknek.
Itt:
anyamama.blog.hu/2013/08/27/megdobbento_level_az_iskolabol/fullcommentlist/1#c20488188
Ilyetén módon:
"Nálunk a középső amikor elsős lett 6 éve, akkor megkértek a tanárok, hogy minden gyerek maradjon 4 ig, legalább az első 2 évben.
Így leckét nem hozott haza, gyakorolni sem kellett, és a hétvégét is pihenéssel töltötte."

Én meg azt állítom, hogy ez nem lehet, mert nincs rá idő, hely, és tér.

Te erősködsz, hogy de a gyereked igen. Aztán azt állítod, hogy a gyereked hazudtoltam meg, holott _róla_, _vele_ nem beszéltem.

De legyen!
Fogadjuk el munkahipotézisnek azt, hogy a napköziben meg tudják tanítani a gyereket annyira az iskolai tananyagra, hogy onnan hazamenve ne kelljen neki tanulnia, gyakorolnia, egyszóval iskolai dolgokkal foglalkoznia!

Újfent felteszem a kérdést:

Ha húsz gyerek van és egy felnőtt és ezek egy helységben vannak, két óra alatt hogyan vezényeli le a felnőtt ezt a dolgot, majd hogyan ellenőrzi le azt, amit csináltak a gyerekek, és hogyan javíttatja ki a gyerekekkel hibáikat?

Érdekelne a logisztikája a dolognak!

Hogyan éri el, hogy amíg Bélukával és az ő lelkével foglalkozik, aki pl. nem tud elég pocakos "b" betűt írni, esetleg nem érti, hogy 6+4=4+3+3, addig a másik tizenkilenc (unatkozó és néha már fáradt) gyerek legalább annyira békességben legyen, hogy hagyja kibontakozni a Béluka-tanár edukációs kapcsolatot?
Vagy
Hogyan menedzseli le az Anyám tyúkja megtanulását és felmondását 20 gyerek esetén, ha mind a húszan egy helyen vannak?
stb.

És ekkor még csak teljesen átlagos gyerekekről beszéltünk, nem volt köztük se egy SNI-s, se egy hisztis, se egy menőcsávó, se egy zsebzseni, aki mindent jobban tud, se egy alfahím minimacsó.
Csak 20 tejbetök.

Hogyan oldották meg nálatok ezt a problémát?
Szeretném, ha válaszolnál a kérdésre.
A KÉRDÉSRE, ha lehet!

Köszi!

egysmás 2013.08.29. 22:08:56

@Mille38: Neked is felteszem a kérdést!

Hogyan?

Amikor én voltam iskolás, meg napközis, engem anyám tanított meg írni-olvasni, számolni, mert ezt a napköziben nem tudták megtenni.
Az öcsémet is.
A húgomat is.
És érzésem szerint elsősorban nem a tehetsége hiányzott a tanárnak, hanem ez egy lehetetlen feladat.
Egyszerűen nem lehet két óra alatt 20-30 gyereket egy embernek egyszerre felkészíteni a másnapi iskolára.
A leckét lehet, hogy lemásolják egymásról, de hogy fel nem készülnek, az tuti.

apanna 2013.08.30. 06:38:42

@egysmás: "
Én meg azt állítom, hogy ez nem lehet, mert nincs rá idő, hely, és tér.
"
Amikor én voltam iskolás, meg napközis, engem anyám tanított meg írni-olvasni, számolni, mert ezt a napköziben nem tudták megtenni.
Az öcsémet is.
A húgomat is."

Látod, ezért kellett édesanyádnak még otthon is veled foglalkoznia, mert nem érted e leírtakat.

Valakinek bejön, másnak meg nem. Azért mert neked annak idején nem jött be a napközi, nem azt jelenti, hogy másnak sem.

"Hogyan menedzseli le az Anyám tyúkja megtanulását és felmondását 20 gyerek esetén, ha mind a húszan egy helyen vannak?"- Kérdezd meg a tanártól, neki sikerült. Az anyám tyúkját pedig nem az első két osztályban tanítják, harmadikban már az osztály jó felének különórái vannak, tehát kezdheted elölről a számolást.....
És ha kérhetlek, ne itt klimaxolj.......

apanna 2013.08.30. 06:42:11

@egysmás: "A fiaddal és a fiadról nem is beszéltem. "- A fiam járt napközibe, nem én. Ő tanulta meg ott a leckét, nem én. S hétfőtől megint iskolás lesz, róla beszélünk, nem arról, hogy anno neked 20 éve mit nem tanítottak meg a napköziben.

Mille38 2013.08.30. 10:51:00

Nálunk az első Zsolnay-ba járt, ott egész napos iskola keretében ez nem volt kérdés. A második kettő mindig mindent megtanult a suliban. A negyedikkel volt probléma, de őt már nagycsoportosan is logopédushoz hordtuk, aztán alsóban végig fejlesztő pedagógus foglalkozott vele, és vele tényleg kell tanulni. De épp ezért kivettem a napköziből és a nyugdíjas nagymamánál tölt heti két délutánt, a többi napokon én felügyelem a tanulását. Neki most járom ki a felmentést az osztályzás alól magyarból, az ő problémája komplexebb.
Tehát igaz, hogy nem minden gyereknek megoldás a napközi és valószínűleg nem is minden pedagógus megfelelő erre.
Sőt érdekes az egész, mert a napköziben nem is mindig pedagógusok voltak, sokszor csak pedagógus-pályára készülő diákok, ehhez képest 20-30 gyerek házifeladat-írását sikerítették.

egysmás 2013.08.30. 15:59:30

@apanna: Én, minden ellenkező híreszteléssel szemben arról beszéltem, amit hazudoztál, nem pedig a fiadról.
És csak azért, mert te a fiadról hazudoztál, én még nem a fiadról beszéltem...

@Mille38: A házifeladat-írás és az, hogy megtanulta az anyagot, nálam nem ugyanaz.

Persze, a kérdésre te sem tudsz válaszolni, csak elmeséled egy SNI gyerek esetét.

apanna 2013.08.30. 17:35:55

@egysmás: Mond, nálatok odahaza ez a stílus? A családtagod mond valamit, te meg lehazugozod? Szépen szocializálhattak téged odahaza. Magadat minősíted ezzel a stílussal. Remélem elégedett vagy magaddal, veregesd meg a hátad....
A kérdésedet megválaszoltam, leírtam, a fiamék hogy írták meg a leckét.
" A házifeladat-írás és az, hogy megtanulta az anyagot, nálam nem ugyanaz.
"-Gyökérke, ha a gyereked megírja a házit, azt meg is tanulja. Első körben az órán, másodkörben a leckeírás alkalmával. Verset meg alsóban versszakonként adnak fel, nem oldalanként.
Olyan vagy mint egy funkcionálisan analfabéta, vagy direkt eljátszod a hülyét. Egészségedre......

egysmás 2013.08.30. 17:50:00

@apanna: Nem vagy a családtagom.
Lehet, hogy ez meglep, de nem.

Ha valaki azt mondja, hogy húsz perc alatt fut hatvan kilométert, azt lehazugozom.

Ha valaki azt mondja, hogy 20-30 véletlenszerűen kiválasztott gyereket egy felnőtt délután kettő és négy között napról napra fel tud készíteni úgy, hogy azok közül a gyerekek közül mindegyik legalább elfogadható eredményt fog mutatni egy, a tudását számon kérő teszten, azt is lehazugozom.

Vannak ugyanis lehetetlen dolgok és ez közéjük tartozik.

apanna 2013.08.30. 19:17:11

@egysmás: " Nem vagy a családtagom. "- Hál Istennek.....
Miről beszélsz már megint te funkcionálisan analfabéta?
Rághatod még itt, de a problémáidat beszéld meg az uraddal, mert láthatóan orvosi eset vagy. Biztos ő is mondta, higgy neki.

egysmás 2013.08.31. 14:20:45

@apanna: "Miről beszélsz már megint te funkcionálisan analfabéta? "

Még mindig -és nem már megint- arról beszélek, hogy húsz-harminc gyereket egy ember, kettőtől négyig nem tud felkészíteni a következő iskolai napra, úgy hogy azoknak a gyerekeknek ne legyen otthon muszáj tanulniuk.

Nem tudja, mert nem fér bele az időbe.

Lehet, hogy te kinyaltad a picsáját a tanárnak és ezért a te gyerekeddel foglalkozott, vagy a gyereked az a fajta simulékony forma, amelyik folyamatosan ott hízeleg a tanárnál, és csillogó szemmel várja a dicséretet, amiért mindent el is követ, de 20-30 gyerek esetében az nem megoldható, hogy minden gyerek zsebbe dugott kézzel, felkészülten menjen haza.
Mert nem fér bele az időbe, abba a valóságba, amit 20-30 gyerek teremt egy nap végére.

apanna 2013.08.31. 15:09:47

@egysmás: Szerintem meg a te gyereked IQ ja kevés volt hozzá...

egysmás 2013.08.31. 17:22:16

@apanna: Sértegeted itt a gyerekem, aki pedig nem tehet semmiről.
Szóba sem hoztam, te mégis a szádra veszed, miután engem lebaszol, mert szerinted nem úgy viselkedek, ahogy az elvárható.
Gratulálok!

De térjünk vissza a témához!
Tehát szerinted sem igaz az, hogy délután kettő és négy között fel lehet készíteni 20-30 véletlenszerűen kiválasztott gyereket egyszerre egy felnőttnek.

Látod, pont erről beszéltem!

A délutáni kötelező iskolai elfoglaltság ezért káros.
Minden gyereket elfáraszt, miközben csak keveseknek ad pluszt.
Ezek után meg otthon egy fáradt gyerekkel kell megpróbálni behozni azt, ami kinn maradt.
A sánta kapott egy púpot a hátára, te meg azt magyarázod, hogy ez milyen jó.

apanna 2013.08.31. 18:14:38

@egysmás: Persze, hogy nem tehet semmiről, veled beszélgetek, te kötöttél belém, és célozgattál.
kár volt. Én csupán leírtam a napköziben eltöltött éveit a fiaimnak, te pedig azt írtad, hogy hazudok.
Így jártál....
Majd legközelebb elfogadod a másik véleményét,tapasztalatát is.
Olyannal még beszélgetni, vitatkozni is kín, aki azt hiszi, hogy csak neki lehet igaza.

Ja, káros, mi több veszélyes.......

Majd kikéred a gyereked, az igazgató pedig rugalmasan megadja az engedélyt, mert az iskola nem börtön. Ezért felesleges volt itt vergődnöd.
A nyalizásos szövegeddel meg meg elmehetsz a francba......

apanna 2013.08.31. 18:59:30

@egysmás: Megérthetnéd ezt a rendeletet. Ezt olyan gyerekeknek találták ki, akiket egyébként leszarnak a szülők, és kallódnak. azok nem fogják kikérni agyereket.
Te meg nyilván kikéred, mert lesz különórája, és az igazgató el fogja engedni.
Nem értem, ezt kurva nagy felháborodást.

egysmás 2013.08.31. 22:31:44

@apanna: Attól fogom elfogadni más tapasztalatát, véleményét, mert sértegetted a gyerekem?

A tapasztalatodat a statisztika (miszerint a gyerekek javának 95-105 között van az IQ-ja) az érdekesség kategóriába sorolja.

Azt a fajta bizalmat, amit te képes vagy mutatni a tanár irányába én nem tudom érezni senki felé!
A gyerek számomra fontosabb annál, hogysem vakon elhiggyem, a tanár minden nap azt hozta, ami a dolga.
És mellesleg nem is várom el tőle, mert annyi pénzt nem kap a munkájáért, hogy azért komoly elvárásokat lehessen támasztani.
Különösen úgy nem, hogy ha valaki nyolctól négyig a munkahelyén dolgozik, majd otthon is foglalkozik a munkájával kb egy órát.

A keresztényeknek ez az ötlete felesleges és káros.
Előállíttatnak egy rakás fáradt gyereket néhány olyan pedagógussal, aki a háta közepére nem kívánja ezt az egészet.
De legalább lesz munkája a pszichológusoknak.
Az, hogy mi a szándékuk ezzel az egésszel, az meg pont hidegen hagy!
Az, aki szarik a kölykére, meg cigány és úgyis otthon van, az is ki tudja kérni a gyerekét a tanítás után.
És ki is fogja, mert a gyerek kikönyörgi, mert így mutathatja ki a dominanciáját az iskola felett, és azért, mert csak.
És ha nekik nem adják ki a gyereket, először patáliát fog csapni, aztán a gyereke fogja megmutatni, hogy milyen az a magyarok kurvaistene és akkor majd a te gyereked sem fog tanulni a napköziben, mert nem fogják hagyni.
És akkor majd te leszel kénytelen kikérni őt a napköziből.

A klik egyik fideszmamelukja pedig ne gyakoroljon nekem kegyet.
Nekem van önérzetem!
Jó, hogy nem kell hálát rebegnem a teremtőnek, hogy kegyeskedik, ha egyáltalán, hogy a saját gyerekemet elvihetem sportolni, játszani, kirándulni, tanulni!

apanna 2013.09.01. 14:40:41

@egysmás: Megdöbbentő, hogy milyen alpári vagy. Azt meg végképp nem értem, hogy kevered mindebbe a keresztényeket.
Neked fidesz fóbiád van, és mérhetetlen gyűlöletet táplálsz minden iránt ,ami nem úgy van, ahogy te azt elképzelted. És elvárod másoktól, hogy veled szemben normálisak, és megértőek legyenek. Az ember azt kapja, amit ad.
"Az, aki szarik a kölykére, meg cigány és úgyis otthon van"- Általánosítasz, és ez nem vall valami nagy intelligenciára.
"A gyerek számomra fontosabb annál"- Te énközpontú vagy, és ha valami nem úgy van ahogy te elgondoltad, nekiállsz hisztizni.
Ez nem normális, és nem intelligens dolog. Te is azt vallod, hogy a te kölköd, és azt csinálsz vele amit akarsz?
"Attól fogom elfogadni más tapasztalatát, véleményét, mert sértegetted a gyerekem?"- Te kezdted az alpári stílusoddal. Én a saját tapasztalatomat írtam le. Te pedig nemes egyszerűséggel belém kötöttél.
Menj orvoshoz......

AnyaMama 2013.09.01. 15:40:24

@apanna; @egysmás: ez a vita kezd egy kicsit eldurvulni és személyeskedővé válni, hangnemében különösen, ha lehet próbáljuk meg egymást, és egymás gyerekét (hiszen róluk beszélünk, ők az érintettek, ugyanakkor nem ők vitáznak a saját helyzetükről) tiszteletben tartani
{AnyaMama}
süti beállítások módosítása