Friss topikok

Facebook

Blogajánló:

Címkék

agresszió (1) ágy (1) ajándék (1) állat (2) altatás (1) alvás (5) Andy Warhol (1) Angelina Jolie (1) anya (24) anyák napja (1) anyaság (1) apa (12) autó (1) baba (16) babakocsi (1) babar (1) baleset (1) bántalmazás (1) Barack Obama (1) barát (1) BBC (1) beszéd (1) betegség (1) bikini (1) biztonság (6) blog (1) blogindító (1) bölcső (1) bölcsőde (1) Boyhood (1) család (4) császármetszés (1) csecsemő (1) Dave Young (1) daycare (1) demográfia (1) depresszió (1) dicséret (1) dilemma (1) Disney (2) divat (3) dizájn (1) egészség (8) Egyesült Államok (1) elalvás (1) életmentés (1) erdei iskola (1) erőszak (1) eszköz (1) étkezés (3) fagyi (1) fegyelmezés (1) feladat (1) félelem (1) féltés (1) felvételi (1) fenyítés (1) férfi (2) férj (1) film (1) fiú (1) foci (1) fotó (12) fotózás (1) függés (1) fulladás (1) gasztro (1) generáció (1) Guiness rekord (1) gyerek (92) gyerekek (1) gyerekmunka (1) gyereknevelés (1) gyerekszáj (1) gyermekjogok (1) gyűjtés (1) haj (1) halál (1) házasság (1) házimunka (1) hercegnő (1) hétköznap (1) hiszti (1) hobbi (1) hőség (1) humor (1) húsvét (1) időbeosztás (1) idős (1) időzavar (1) internet (5) iskola (8) iskolakezdés (1) játék (4) jelnyelv (1) jogok (1) kaland (1) kamasz (1) Karácsony (1) karácsony (1) karrier (1) Katalin hercegnő (1) késés (1) Kína (1) kisebb (1) kisebbek (2) kismama (1) költségek (1) kommunikáció (1) könyv (1) korcsolyázás (1) korhatár (1) középső (1) közlekedés (2) köznevelés (1) kreatív (2) különóra (1) kultúra (1) kutatás (2) kutya (3) Lackfi János (1) lakberendezés (1) lány (1) lelki (1) Lenore Skenazy (2) lista (1) lótusz szülés (1) maci (1) maszat (1) mellrák (1) menza (1) mese (2) mozgás (1) mozi (2) munka (5) művészet (2) múzeum (1) Nagy-Britannia (1) nagyobbak (1) nevelés (14) Norvégia (1) nosztalgia (1) Now I lay me down to sleep (1) nyár (3) nyaralás (1) oktatás (7) oltás (1) olvasás (3) önbizalom (1) öröklés (1) otthon (1) óvoda (2) pedagógia (1) pedálos (1) pizsama (1) pizza (1) placenta (1) pornó (1) pszichológia (1) pszichológus (1) repülő (1) retro (1) Save the Children (1) Steve Hanson (1) stressz (1) Svájc (1) számítógép (1) szín (1) színház (1) szoptatás (5) szülés (5) születés (2) születésnap (2) szülinap (1) szülő (8) szünet (1) tanács (2) tanácsadó (1) tanácsok (1) tankönyv (1) tanszer (1) tanulás (3) társasjáték (1) technológia (1) terápia (1) terhesség (3) természet (1) test (1) testvér (2) testvérek (2) tetoválás (1) tigrisanya (1) tipp (1) tippek (2) tojás (1) torta (1) továbbtanulás (1) trauma (2) újév (1) újszülött (1) UNICEF (1) ünnep (1) utazás (3) üzenet (1) vakáció (1) válás (1) vallomás (1) Varró Dániel (1) vélemény (2) vendégposzt (3) verés (2) videó (2) vízimentés (1) zaklatás (2) zene (1) Címkefelhő

01. augusztus

Az a fránya 6-os karika

Ha az ember elmegy a gyerekeivel moziba, egy olyan filmre, ami hatos karikával, vagyis ilyen életkori besorolással rendelkezik, akkor nem számít különösebb meglepetésekre. De mint esetünkben is előfordult, igenis érheti meglepetés, méghozzá nem pozitív.

gyerekek_mozi.jpg

Persze itt nem magáról a filmről, jelen esetben a Szörny Egyetemről beszélek, hanem a filmet megelőző filmajánlókról, ami ha jól sejdítem meg kell, hogy feleljen a film életkori besorolásának. Mi kifejezetten siettünk, hogy lássuk a beharangozókat, mert a gyerekek kíváncsiak voltak, hogy mi várhat rájuk a következőkben.

Hát, nem kellett volna. Ugyanis az első ajánló rögtön 16-os karikával rendelkezett, amire Apjukkal együtt elkerekedett a szemünk. A film a RUSH volt, Niki Lauda életéről, balesetéről. A képkockákon égő autók, vízben enyelgő pár stb. sorjáztak. A következő film, bár az ajánló csak 12-es karikás volt, valamilyen kémfilm volt, egyébként parádés szereposztással, Anthony Hopkins, Helen Mirren, Bruce Willis, John Malkovich, azonban folyamatos lövöldözéssel, robbantással, több gyilkossággal a néhány jelenetben.

Majd a Thor ajánlója zárta a sort. A hétéves lányom ekkorra az ölemben kucorgott, de már előtte is hátat fordított a vászonnak és bedugta a fülét. Ez után már férjem felállt, és kiment szólni a mozi személyzetének, akiktől azt a választ kapta, hogy a forgalmazó ezt küldi, ők nem tudnak belenyúlni, azt vetítik, amit kapnak. Ugyanakkor néhány perc múlva leállt az előzetes, és elindult egy másik a Hupikék Törpikék 2, a Repülők, és egy karácsonyra várható dínós film előzetesével.

Alighanem a hiba mégiscsak a készülékben lehetett, bár senki nem szólt semmit. Lehet, hogy a filmet illetve a hozzá tartozó termet keverték össze, mindenesetre a gyerekek olyat láttak, amit nem kellett volna nekik, és amitől egyelőre itthon megkíméltük őket. Rajtuk kívül pedig, gyerekfilmről lévén szó, több tucat gyerek, egy egész táborozó csapat is ugynezzel szembesült. Persze nem gondolom, hogy maradandó lelki sérülést okozott ez nekik, és azt sem, hogy ne lehetne hibát elkövetni, ami alighanem a moziban is történt. De egy kis odafigyelés, illetve egy minimális bocsánat kérése talán jól jött volna.

{AnyaMama}

42 komment

mozi gyerekek korhatár

A bejegyzés trackback címe:

https://anyamama.blog.hu/api/trackback/id/tr355436262

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Klári Kabainé 2013.08.01. 11:09:27

Teljesen egyetértek veled!!!! Mi is jártunk már így, és felháborító, hogy ez azóta sem változott! Mi 3 éve ezért nem járunk moziba!
A tv-ben is számtalanszor találkozok olyannal, hogy 12-es karika, de én nem bírom nézni, nemhogy egy 12 éves! Egy szerelmeskedő pár az én értékrendem szerint, nem való egy 12-es filmbe. Ja és az sem megoldás, hogy 2,5 év távlatából megbüntetik főműsoridőben a tv társaságot 15 percre, hogy rosszul sorolta be a filmet!

Teragigamega lélek 2013.08.01. 16:25:40

Gyereknek nem való se tévé, se mozi. Amikor már elmúlik 14 éves, akkor már úgyse lehet nevelni, akkor már azt néz meg szív, amit akar. Addig kell ügyesnek lenni és programot csinálni tisztességesen, mindenféle mozgókép nélkül lehetőleg. Nem egyszerű, mert "bezzeg a többiek", de hát sajnos tényleg ez van.
És akkor még a szörny egyetemet nem is kezdtük elemezni :(

Ensiada Arkoveitie (törölt) 2013.08.01. 16:33:23

@Teragigamega lélek:
Szerintem meg évente néhány mozizás nem árt meg a gyereknek, 6 éves kora után már az sem ha véletlenül olyat lát, amit "nem szabadna". A TV meg a 21. században már egy elavult eszköznek számít, semmi szükség rá.

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.08.01. 16:34:11

Jobb, ha a gyerek szocializálódik, megismeri a világot. A burokban tartott gyerek nem megoldás semmire.

Vajda Gábor (Gabor_V) · http://www.linkedin.com/in/gaborvajda1984 2013.08.01. 16:35:17

Amikor ment az E.T.-nek a borzalmasan "felújított váltoazata" - amit Spielberg teljesen gyerekbarátra fényezett át: egyetlen fegyver sem volt látható, a gyerek "terroristából" meg hirtelen "hippi" lett Halloweenkor.

Na, ez előtt a film előtt adták le a nem különbben szörnyű "Szerelem utolsó vérig" borzalmának előzetesét. Na, abban is volt minden, gondoltam is, hogy most a bent levő szülők nagyon átkozódhatnak magukban :D

Pszt! 2013.08.01. 16:35:28

A mai gyerekeket nehéz megvédeni attól, hogy belefusson vmi nem neki való tartalomba.

A sellok hova alljanak? 2013.08.01. 16:43:23

az egymillioegyedik ok, amiert kar moziba jarni.
Zarjon be mind, Hollywoodot szantsak be soval.
Filmet, plane rajzfilmet, meg majd csinalnak az emberek otthon, jokedvukbol, es felrakjak a youtube-ra.

A megnemnevezett film akar ez is lehetett, amit itt forgattak a kozelunkben, tele volt vele minden helyi ujsag, kulonben sosem hallottam volna rola:
offislandgazette.com/news/story/2013/01/30/seeing-red-in-ile-perrot/

Rambo 2013.08.01. 16:49:14

Azt hittem, moziba járni utoljára a '70-es évek derekán volt divat.

Bretschneider detektív 2013.08.01. 16:53:26

12 éve nem voltunk együtt moziban, emiatt.
De a filmipar nyafog, hogy nem úgy van az, mint volt régen.

Én sem tudom a tinédzser lányomnak átadni a mozizás élményét már soha. Nem is érdekli.

daneel0livaw 2013.08.01. 17:05:28

"A képkockákon égő autók, vízben enyelgő pár stb. sorjáztak"
hát ezektől tényleg mentsük meg gyerekeket. Jézusom, mennyi retardált szülő van, tőlük kéne megvédeni őket

vittore 2013.08.01. 17:07:52

@Teragigamega lélek: Te melyik bolygón élsz? Amíg én a meló után főzök mosok takarítok, meséld már el mif.szt csináljak a két gyerekkel??? Igen, én amíg lezavarom a kötelező napi otthoni teendőimet, le szoktam ültetni a gyerekeket fél órára a tv vagy (úristen!) a számítógép elé. Nagyon alaposan megszűröm, hogy mit nézhetnek és szigorúan korlátozom ezen bűnös és istentelen tevékenységekre fordított ídőt is, amit el is fogadtak a gyerekek.Mondom ezt úgy, hogy a gyerekeim az életem és minden szabadidőmet avval töltöm, hogy velük foglalkozom. Bocs', de egyszerűen hányok a tiedhez hasonló hozzászólásoktól.

Démonmac1 2013.08.01. 17:10:17

Tény, hogy odafigyelhetnének (a filmforgalmazók) kicsit.
Egyetértek azzal, hogy a gyerekeket egy bizonyos korig óvni kell.
tv/pc/mozi/stb.
---------------
"De a filmipar nyafog, hogy nem úgy van az, mint volt régen"
Régen nem volt mindenkinek számítógépe, torrent stb.
Úgyhogy jogos a nyafogás, te is nyafognál, ha a munkádért nem kapnál zsét.

vittore 2013.08.01. 17:13:38

@Bretschneider detektív: Van abban valami amit írsz. A mozi most is élmény, de a világ megváltozott. Akkoriban ugyibár még a színes TV is újdonság volt, hétfőn csak a "War of Ant's ment. Most meg? Milliárd csilliárd képi információ zúdúl ránk, egyszóval nem akkora "flash" már a mozi mint régen....

Teragigamega lélek 2013.08.01. 17:23:56

@Ensiada Arkoveitie: Nem arról beszélek, hogy ÁRT, hanem arról, hogy jobb valami értelmes programot kitalálni, valami kreatívat... most hadd ne kezdjek el sorolni több ilyen dolgot, ami mind sokkal értelmesebb dolog, mint a tévé meg a mozi. Egy GYEREKNEK.

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca: Szerintem is meg kell ismernie a világot. És nem a rendező és forgatókönyvíró világát. Pont erről szól az, amiről beszélek: ismerje meg a világot és majd, amikor már fejlettebb, felnőttebb módon tudja megítélni a dolgokat (bőven 10 éves kora fölött), akkor jöhet a mozi meg a többi szar.
A gyerek attól gyerek, hogy nem tudja megkülönböztetni a filmet a valóságtól. Probléma emiatt a reklám, de maga a folyamatos tévéztetés is.

Teragigamega lélek 2013.08.01. 17:26:56

@Pszt!: Ezt sokan mondják, de általában a lusta szülők mondják. Akik megveszik az okostelót a gyereknek, hadd nézze a pornót, ahogy a többiek. Meg, akik elviszik moziba, hadd lássa a sok halált meg egyéb szart, amire semmi szüksége. Meg lehet ám oldani, hogy a gyerek azt lássa, ami valóban építő jellegű, kétségkívül nem annyira kényelmes és persze időt vesz el, fáradtság nekünk is.

@vittore: Én meg tőled hányok anyukám, most jobb?
Játszd még az eszedet, mindjárt térdre rogyok előtted.... idióta....

TH 2013.08.01. 17:31:22

Jajj, veszélyes blogok kerülnek ki időnként az index főoldalára...kell nekem mindenre kattintgatni...

Jegkoko 2013.08.01. 17:40:28

A gyereket tényleg burokba kell zárni, nehogy lásson bármit a valóságból.

vittore 2013.08.01. 17:40:34

@Teragigamega lélek: Mega LOL! Teljesen várható reakció. :) Aki munka után, főz mos takarít, az csak nő lehet. Hisz az a dóguk nem? Nem vagy te KDNP funkci véletlenül? Még a "vittore" nickem sem tévesztett meg. "Ezt sokan mondják, de általában a lusta szülők mondják. Akik megveszik az okostelót a gyereknek, hadd nézze a pornót, ahogy a többiek." Erre inkább nem írok semmit, mert hosszú lenne és biztos csúnyákat is válaszolnál...

Teragigamega lélek 2013.08.01. 18:21:30

@vittore: Az egészen szép alapvetés, hogy hánysz tőlem. Ezek után nyilván nem vártál szép reakciót tőlem, ugye?
Amiatt nézlek nőnek (továbbra se ismerlek el pasinak, ne aggódj), mivel ez a sértődős-hisztis meg "hánynitudnék tőled"-stílus csak és kizárólag a netes frusztrált nőkre jellemző.
A KDNP-zés meg különösen frusztrálnak mutat, emiatt külön is sajnállak....

Minek idézel tőlem több sort, ha nem reagálsz rá?
Nem vagy túl okos, az a helyzet, ez látszik....
De nyugodtan kötekedj még, ezután is jókat fogok mosolyogni rajtad, gondolom travi vagy vagy ilyesmi.... :D

Teragigamega lélek 2013.08.01. 18:26:12

@Jegkoko: Mindig az a kérdés, hogy mit nevezünk buroknak.
Van ismerősöm, akinél nincs tévé és gép se, max munkára, semmi nincs rajta, ami miatt a gyereket érdekelné az a laptop. Helyette értelmes dolgokat adnak a kezébe és a világot mutatják meg, nem a monitort. Arra ráér kamaszkorában is.
És van ismerősöm, akinek a gyerekei a tévé meg a laptop előtt ülnek egész nap. Ez utóbbit nevezem én buroknak. Látszatra is az: egy gyerek, amelyik bámul egy dobozt. Ennyi.

biododírium 2013.08.01. 18:30:22

Vagytok páran agyatlan szülők, akik csak a ló túloldalát ismeritek, ha gyerek "védelméről" van szó és ezt még felfogni sem vagytok képesek. Sajnálom a kölykeitek és örülök, hogy az én szüleim nem zártak ennyire burokba, ahogy én sem a sajátjaimat és ez nem jelent pornót, meg egyebeket. Ezen kívül egy 16karikás előzetestől sem lesz se habzószájó, se éjjel bepisilős egy gyerek, de látom ez új info nektek.
Teragiga: A te gyerekednek lehet a legszarabb. Gondolkozz már egy kicsit, mielőtt ekkora faszságokat leírsz és égeted itt magad. Hahó, nem minden fekete vagy fehér.

vilagpolgar 2013.08.01. 18:44:41

@Teragigamega lélek: "Van ismerősöm, akinél nincs tévé és gép se, max munkára, semmi nincs rajta, ami miatt a gyereket érdekelné az a laptop."

Én is ismertem egy ilyen gyereket. 12 éves koráig még nem is jutott számítógép közelébe se, TV is alig. Most 14, és hatalmas hátrányban van, mert nem tanulta meg fiatalon készségszinten kezelni a számítógépet/érintőképernyőt stb. Az ilyen tiltások egész életére is kihathatnak, hiszen 99,9%, hogy munkája során fog használni valami elektromos eszközt.

Teragigamega lélek 2013.08.01. 18:52:45

@biododírium: Én értem, hogy nem lehet és/vagy nem szokás teljes mértékben a gyereket védeni a rossztól (mert az ugye nem vita tárgya, hogy a tévé nagy részben inkább rossz, mint jó) csak legalább normális ember igyekszik normális programot csinálni.
A normális az semmiképp se az - főleg ilyen jó időben - hogy egy dobozt bámul valaki gyerekként. Főleg nem EGYEDÜL.

Amikor itt a magát apukának beállító anyuka elmondja, mi a NAPI program náluk, ott azért én igenis aggódom. Mert ott bizony heti 5 nap, saját bevallás szerint heti 5 óra az, amiről szó van. Szerintem ez sok. Mindenkinek más elvei vannak...

Teragigamega lélek 2013.08.01. 18:57:55

@vilagpolgar: Az elektromos eszközök használata során lehet hátránya, a TÖBBI 14 éveshez képest. Valóban. Ha utánaolvasol, hogy az ÁTLAGOS gyerekek, akiket itt a sok tévé-videjó-simogatósképernyősszar-miegyéb kapcsán milyen hátrányban vannak az olyan gyerekekkel szemben, akik nem ezekkel töltenek heti vagy akár napi szinten órákat, meglátod, hogy az egyik bepótolható, a másik meg rosszabb: gyengébb koncentráció, rosszabb idegek, meg még hosszan sorolhatnám. Valóban, akinek nem dugja oda apu-anyu az orra alá már a bilin ülve a faszbukot, az nem fogja csípőből nyomni a hülyekép-posztolást meg a lájkolást.
Azt meg, hogy 99.99999%, szerintem kicsit elnézted :)

danialves · http://smokingbarrels.blog.hu 2013.08.01. 18:59:11

Nekem volt szerencsém eljutni a Szörny Egyetemre meg a Gru 2-re is, egy 6-os korhatár feletti előzetest nem adtak előttük.

Sajnos.

Ugyanis így kétszer is meg tudtam tekinteni a Hupikék Törpikék 2 című, filmnek álcázott mentális és vizuális környezetszennyezés trailerét, amiből kétszer két perc is a súlyos agykárosodás határára juttatott. Úgyhogy lehet, hogy a gyerekek még jobban is jártak a Thor meg a Red2 előzetesével.

AnyaMama 2013.08.01. 19:05:00

Nem arròl van szò, hogy a gyerekkel nem csinálunk más "értelmes" programot is, hanem ezek egyike pl. a mozi is, a kínálat meg változó.

vittore 2013.08.01. 19:30:25

@Teragigamega lélek: Számolni nem tudsz, én csak ezt jelentem ki rólad, elolvasva az első hozzászólásomra írt reagálásodat. Ami miatt nem vitatkozom tovább veled az az, hogy én egyik hozzászólásommal sem minősítettelek, míg te engem folyamatosan. Mindenki vonja le ebből a maga következtetését.

Teragigamega lélek 2013.08.01. 19:33:27

@vittore:

Te aztán semmivel nem minősítesz, sőt, kifejezetten jó fej vagy:

"Nem vagy te KDNP funkci véletlenül?"

Anyád, az.

"egyszerűen hányok a tiedhez hasonló hozzászólásoktól."

Én meg tőled, te férfiatlan nulla.

Na takarodj.

vomit 2013.08.01. 19:35:48

akkor meg makotok volt, hogy megallitottak, es masba kezdtek, mert az iden erkezo filmek kozul nekunk szerdan lenyomtak meg a Hobbitot,
www.imdb.com/video/imdb/vi1230939673/?ref_=tt_ov_vi
valami egyetemi hanyos-kurosat, amit most nem talalok,
plusz ezt a demonosat, amitol a gyerekek kifejezetten betojtak volna
www.imdb.com/video/imdb/vi3545212441/?ref_=tt_ov_vi

Tapogatott Kukorica 2013.08.01. 20:29:24

A kepkockak koze bevagott peniszt akkor eszre sem vettetek?

TetraB 2013.08.01. 20:43:06

szerintem a reklámok alattomosabbak. az esetleg beugró 12-es előzetest elmagyarázom, vagy lekötöm a figyelmét, amíg az megy. de a Fantát meg az egyéb chipsreklámok beléjük égnek, aztán otthon megy értük a hiszti. ezért is jobb otthon filmet nézni, se előzetes, se reklám.

andibanda 2013.08.01. 21:10:06

A sok pro és kontra megjegyzés egyike sem kérdezett rá, melyik moziban, mikor történt az eset, ezt a blog írója elegánsan kihagyta a történetből, én pedig szeretném tudni, mert úgy lenne kerek és valós a sztori.

vittore 2013.08.01. 21:20:46

@andibanda: Sajnos többször, több moziban belefutottam már hasonlóba, nem egyedi az eset.Voltak "lightosabb" bemutatók, de részünk volt már meredekebb jelenetekben is... Mondjuk nem lepett meg egyáltalán, mert sajnos a TV ben rendszeres, hogy, alacsony korhatáros filmek között 16 vagy 18 karikás bemutatókat látni. :(

andibanda 2013.08.01. 22:10:31

Ne keverjük össze a TV-ket és a mozikat, mert két külön jogszabály vonatkozik rájuk. És nem a mozi személyzeténél kell reklamálni, mert az csak végzi a dolgát. Ettől függetlenül én akkor is kíváncsi vagyok, hol és mikor történt. Miért nem írta le a blog írója? És nem is reagál a bloghoz írt bejegyzésekre (csak egyszer szólt hozzá). Kicsit olyan, hogy feldobok egy témát és utána vesszenek össze azok, akik olvassák.

AnyaMama 2013.08.01. 22:27:04

@andibanda: Az eset Veszprémben, a Balaton Plázában történt ezen a héten. Abban a pillanatban pedig, amikor történik, és szeretnéd, hogy esetleg megszakadjon a "vetítés", hogy vegyék észre magukat, hogy valami nem úgy történik, ahogy kellene neki, akkor a mozi személyzetének tud csak az ember szólni. Amúgy nem a konkrét eset a lényeg, hanem a jelenség, ami úgy tűnik, hogy nem egyedi. Aztán nyilván eldöntheti, hogy lép-e tovább vagy sem. Például megírja.

vilagpolgar 2013.08.01. 23:07:22

@Teragigamega lélek: "nem fogja csípőből nyomni a hülyekép-posztolást meg a lájkolást."
Te csak a rosszat látod meg ezekben... igen vannak ilyen esetek is, de ha a szülő ne adj isten ért hozzá valamennyit, meg tudja mutatni a gyereknek hogy mire használja (és mire ne). A gond az hogy a szülők túlnyomó többsége nem ismeri eléggé a modern trendeket, így a gyerek kénytelen maga tanulni. A tiltás meg egyszerűen baromság: lehet széllel szemben hugyozni, de a világot nem fogod tudni megváltoztatni, és most perpillanat ott vagyunk, hogy minden erről szól.

napalm 2013.08.02. 11:44:15

egy hétéves gyerek ne legyen már ilyen bexari mert megeszi az élet reggelire.

Teragigamega lélek 2013.08.02. 19:20:21

@TetraB:
"a Fantát meg az egyéb chipsreklámok beléjük égnek, aztán otthon megy értük a hiszti. ezért is jobb otthon filmet nézni, se előzetes, se reklám."

Na igen, ez a probléma. Lehet otthon ismeretterjesztő meg akár egyéb meséket is nyomni a gyereknek, de úgy, hogy azt mi komponáljuk meg. Reklámok és egyéb marhaságok kivéve belőle... ismétlődő mosóporreklámok, meg öblítőreklámok...
Egyes szülők úgy hiszik, hogy az ő lustaságuk érthető, elfogadható magyarázatot ad és jobb megvilágításba kerülhet a gyerekeik fejében egész nap bent maradt reklámszlogen és a dalocskák.
És az a gyerek, amelyiknek nem égett bele a fejébe a dallam, miszerint "kalgonnal a mosógépis tovább él" az nyilván brutális cenzúra eredményeként marad ki ezekből, hiszen BEZZEG az ovis csoport 90%-a ezt énekli és a maradék 10% meg marslakó szülőkkel él, akik megfosztják a gyereküktől a kultúrát, úgymond "burokban tartják".

@vilagpolgar:
"Te csak a rosszat látod meg ezekben..."

Pl 6-8-10 éves számára? Ahol eleve a rendszer üzemeltetői szerint is 13 kell, hogy legyen az alsó korhatár?
Igen, valóban, a kicsik számára csakis a rosszat látom ebben és ez így is marad. És rossznak látom, aki ezt nem így látja, pont.

" igen vannak ilyen esetek is, de ha a szülő ne adj isten ért hozzá valamennyit, meg tudja mutatni a gyereknek hogy mire használja (és mire ne)."

Aha! Őrület :D

"A gond az hogy a szülők túlnyomó többsége nem ismeri eléggé a modern trendeket, így a gyerek kénytelen maga tanulni."

Részletezzük ezeket a modern trendeket... hogy valami konkrétről is legyen szó, ugye....

"A tiltás meg egyszerűen baromság: lehet széllel szemben hugyozni, de a világot nem fogod tudni megváltoztatni, és most perpillanat ott vagyunk, hogy minden erről szól."

Nálad, barátom. Nálatok odahaza, lehet, hogy erről szól minden. Nekem meg semmi nem erről szól. Azért, mert te és a pajtások lájkoltok meg posztoltok egész nap, azért vannak normális emberek, normális programokkal (tudod, nem csak számítógépes program lehet a PROGRAM, hanem kimenni a jó időben valahová a szaros okostelefon meg tablet meg miegyéb fosok nélkül) ...

vilagpolgar 2013.08.02. 23:51:05

@Teragigamega lélek: Tényleg azt hiszed, hogy az öblítőreklám a legnagyobb veszélyforrás a gyerekre?

"Részletezzük ezeket a modern trendeket... "
Hát jó legyen; hogy tud magának igényesen információt keresni, hogy tudja a szemetet megkülönböztetni az értékestől. (legyen az tanulás, TV műsor vagy bármi). Meg lehet mutatni, hogy a kapcsolattartás mennyire egyszerű, hogy akkor is láthatja a nagymamáját a képernyőn, ha az a bolygó másik oldalán van. Ha idősebb lesz, meg tud szervezni bármilyen programot, kapcsolatban lehet egyszerre többszáz emberrel stb.
Meg úgy általánosságban, BÁRMIT meg tudsz neki mutatni a világból.

"Nekem meg semmi nem erről szól. "
Ha csak nem közmunkásként az árokparton gereblyézel, akkor használsz valamilyen számítógépet. (Vagy a céged használ, ahol dogozol...) Jut is eszembe, az előző hozzászólást miről is írtad?

"tudod, nem csak számítógépes program lehet a PROGRAM"
senki se mondta, hogy a gyerek ne csináljon rengeteg minden mást.

Egy szó mint száz, ostobaság elzárni a gyereket bármi elől, ami az életét teljesebbé teheti. (Márpedig a modern elektronika nagyon is az élet része, akár tetszik, akár nem.)

Teragigamega lélek 2013.08.05. 16:54:43

@vilagpolgar:
" Tényleg azt hiszed, hogy az öblítőreklám a legnagyobb veszélyforrás a gyerekre?"

Szerintem kiolvasható könnyen, hogy mi az, ami szerintem gáz.

"hogy tud magának igényesen információt keresni, hogy tudja a szemetet megkülönböztetni az értékestől. (legyen az tanulás, TV műsor vagy bármi)."

Segítek neked megkülönböztetni a szemetet az értékestől: a tanulás az értékes dolog, a TV-műsor meg a szemét. Így megvan?

"Meg lehet mutatni, hogy a kapcsolattartás mennyire egyszerű, hogy akkor is láthatja a nagymamáját a képernyőn, ha az a bolygó másik oldalán van."

No, akkor maradjunk annyiban, hogy a nagymama NINCS a bolygó másik felén. És amikor ott van, akkor természetesen jól jön a szkájp, vagy ahogy nagymama mondja, a "szkájpi".
Az e-mail egy remek dolog és számos más dolog van még ezeken kívül. Amit majd lehet használni, ha a nagymama tényleg a bolygó másik felén lesz. Addig is, meg lehet mutatni. És ettől még nem kell MINDEN NAP ezzel foglalkozni. Remélem, hogy veszed a lényeget. (Szurkolok neked.)

"Ha idősebb lesz, meg tud szervezni bármilyen programot"

Meg tud.

"kapcsolatban lehet egyszerre többszáz emberrel stb."

Ha ezt kívánja meg a munkája - ISTEN NE ADJA - akkor igen, majd kapcsolatban tud lenni.

"Meg úgy általánosságban, BÁRMIT meg tudsz neki mutatni a világból."

Bármit :D

"Ha csak nem közmunkásként az árokparton gereblyézel, akkor használsz valamilyen számítógépet. (Vagy a céged használ, ahol dogozol...) Jut is eszembe, az előző hozzászólást miről is írtad?"

Ez pont olyan színvonalú hozzászólás, mint az, hogy a Green Peace miért megy az olajfúrótoronyhoz bojkottálni, káoszt csinálni egy nagyfogyasztású, környezetromboló teknővel. És ha a green peace komolyan veszi magát, akkor eleve nem is venne ilyesmit.
Gratulálok!

"senki se mondta, hogy a gyerek ne csináljon rengeteg minden mást."

Szinte senki :)

"Egy szó mint száz, ostobaság elzárni a gyereket bármi elől, ami az életét teljesebbé teheti."

Én is ezt gondolom: viccesnek szánt képek bárgyú feliratozásokkal (faszbukon posztolt képek garmadára gondolok), műsorajánló (benne rögtön több halottal), csimpokomon és társai az, amikre azt mondom, hogy elzárás, ami alatt ezekkel törődik, az élet hasznos és sokkal szórakoztatóbb dolgait nem tudja élvezni.

"(Márpedig a modern elektronika nagyon is az élet része, akár tetszik, akár nem.)"

Nagyon, hogyne. Ahogy mondod. Tök jó, ha van egy mobiltelefon az embernél, hogy ha bajban van, akkor segítséget hívhat. Ez tetszik. Az már kevésbé jó, amikor a mobiltelefon nyomogatásával meg simogatásával elmegy naponta több, mint pár perc. És nyugodtan magyarázz még erről is, amennyit akarsz, telibeszarom, hogy te és a többi hozzád hasonló mit gondol, én nem szeretném, hogy a gyerekem annyi reklámot nézzen, amennyit te néztél és annyit nyomkodja a szaros gépeit, amennyit te. Csak ennyi....

zászlóshajó 2013.10.05. 01:17:14

@Teragigamega lélek: A hozzászólásaid alapján kétlem, hogy lenne gyereked, de ha mégis, őszintén együttérzek vele...
Itt lógsz a neten és közben papolsz az értékes valódi programokról. Valamelyik blogon olvastál róluk?
A gyereknek elsősorban jó példa, a kíváncsi világfelfedezését nyitottan és együttműködően fogadó szülő kell. Az előítéletes, mindent szélsőségesen megítélő, saját hibáit be nem látó felnőtt legalább annyira károsítja a személyiségfejlődését mint heti 5 óra bigbráner!
Hogyan tanítod meg neki kiválogatni az értékest a haszontalanból, ha egyikre sem mutatsz példát? Jaaaa, hogy lerendezed egy fél mondattal: minden tévéműsor rossz. Meg a drog is rossz, ééérteeeem?! Aztán 14 évesen egyszerre a nyakába kapja az egész színes-szagos információtengert és mivel nincs tapasztalata, nem alakult ki az értékítélete, benyel mindent válogatás nélkül.
{AnyaMama}
süti beállítások módosítása