Emlékeztek még a régi pedálos autókra, mondjuk a Moszkvicsra? Én nagyon szerettem gyerekkoromban, hajtottam, amíg bírták a pedálok, és amíg belefértem. A miénk drapp volt. Ahogy most körülnéztem, még mindig fellelhető belőle egy-egy darab valamelyik online börzén, nem éppen olcsón az állapotukat figyelembe véve.
A fiamnak is van pedálos autója, ami azért ennél egy jóval modernebb kiadás. Már lehet vele hátramenetbe kapcsolni és úgy pedálozni, meg fékezni is. A moszkvicson a hátramenet, ha jól emlékszem az volt, hogy az ember elindult hátramenetben gyalogosan. Az elektromos autót kezdetektől és elvi alapokon elleneztem.
Nem mondom, hogy rossz egyszer-egyszer beleülni a gyereknek mondjuk egy vidámparkban, vagy valakinél kipróbálásra, de nálunk, amikor ilyesmi felmerült, például nagyszülői részről, mereven elzárkóztam az ötlettől.
Mert ugyan nagyon menő egy ilyen járgány, de ha már annyit sem kell tenni, hogy tekerje, és így legalább mozogjon a gyerek, akkor ezt nem tartom nagyon jó ötletnek. Úgyhogy a gyerek persze örült volna neki, de ezt az örömöt önhatalmúlag megvontam tőle, most is azt gondolom, nem vesztett vele semmit. Volt alkalma kipróbálni, ennyi elég is. Most meg már ott a roller és a bicikli.
De pedálos autóból is van ám luxus kiadás, csak hogy a gyerekek idejekorán beleszokjanak a jóba, vagy talán már ilyen korán kialakítható lenne a márkafüggés? Vagy inkább a tehetős szülők márkaéhségére számít az amúgy luxus sportautókat gyártó cég?
Most éppen a Porsche, de van ilyen Ferrari és Mercedes is, hogy nehogy bárki kimaradjon. Az autó 900 dollárba, vagyis majdnem 200.000 forintba kerül. A fém és műanyag alkatrészek olyan minőségek, amiket egyébként biciklik gyártásához használnak. A kerekek felfújhatók, előre és hátra is hajtható, kézi és pedálfék is van rajta.
Ha már, egyébként egy pár éve, amikor pont a pedálos autó volt a téma, kicsit körülnéztem, nagyon szép retro darabok is kaphatók, akár fából is, ezekből. Az biztos, hogy a gyerekek bármelyik változatban jól érzik magukat, nem kell hozzá márkanév.