Friss topikok

Facebook

Blogajánló:

Címkék

agresszió (1) ágy (1) ajándék (1) állat (2) altatás (1) alvás (5) Andy Warhol (1) Angelina Jolie (1) anya (24) anyák napja (1) anyaság (1) apa (12) autó (1) baba (16) babakocsi (1) babar (1) baleset (1) bántalmazás (1) Barack Obama (1) barát (1) BBC (1) beszéd (1) betegség (1) bikini (1) biztonság (6) blog (1) blogindító (1) bölcső (1) bölcsőde (1) Boyhood (1) család (4) császármetszés (1) csecsemő (1) Dave Young (1) daycare (1) demográfia (1) depresszió (1) dicséret (1) dilemma (1) Disney (2) divat (3) dizájn (1) egészség (8) Egyesült Államok (1) elalvás (1) életmentés (1) erdei iskola (1) erőszak (1) eszköz (1) étkezés (3) fagyi (1) fegyelmezés (1) feladat (1) félelem (1) féltés (1) felvételi (1) fenyítés (1) férfi (2) férj (1) film (1) fiú (1) foci (1) fotó (12) fotózás (1) függés (1) fulladás (1) gasztro (1) generáció (1) Guiness rekord (1) gyerek (92) gyerekek (1) gyerekmunka (1) gyereknevelés (1) gyerekszáj (1) gyermekjogok (1) gyűjtés (1) haj (1) halál (1) házasság (1) házimunka (1) hercegnő (1) hétköznap (1) hiszti (1) hobbi (1) hőség (1) humor (1) húsvét (1) időbeosztás (1) idős (1) időzavar (1) internet (5) iskola (8) iskolakezdés (1) játék (4) jelnyelv (1) jogok (1) kaland (1) kamasz (1) karácsony (1) Karácsony (1) karrier (1) Katalin hercegnő (1) késés (1) Kína (1) kisebb (1) kisebbek (2) kismama (1) költségek (1) kommunikáció (1) könyv (1) korcsolyázás (1) korhatár (1) középső (1) közlekedés (2) köznevelés (1) kreatív (2) különóra (1) kultúra (1) kutatás (2) kutya (3) Lackfi János (1) lakberendezés (1) lány (1) lelki (1) Lenore Skenazy (2) lista (1) lótusz szülés (1) maci (1) maszat (1) mellrák (1) menza (1) mese (2) mozgás (1) mozi (2) munka (5) művészet (2) múzeum (1) Nagy-Britannia (1) nagyobbak (1) nevelés (14) Norvégia (1) nosztalgia (1) Now I lay me down to sleep (1) nyár (3) nyaralás (1) oktatás (7) oltás (1) olvasás (3) önbizalom (1) öröklés (1) otthon (1) óvoda (2) pedagógia (1) pedálos (1) pizsama (1) pizza (1) placenta (1) pornó (1) pszichológia (1) pszichológus (1) repülő (1) retro (1) Save the Children (1) Steve Hanson (1) stressz (1) Svájc (1) számítógép (1) szín (1) színház (1) szoptatás (5) szülés (5) születés (2) születésnap (2) szülinap (1) szülő (8) szünet (1) tanács (2) tanácsadó (1) tanácsok (1) tankönyv (1) tanszer (1) tanulás (3) társasjáték (1) technológia (1) terápia (1) terhesség (3) természet (1) test (1) testvér (2) testvérek (2) tetoválás (1) tigrisanya (1) tipp (1) tippek (2) tojás (1) torta (1) továbbtanulás (1) trauma (2) újév (1) újszülött (1) UNICEF (1) ünnep (1) utazás (3) üzenet (1) vakáció (1) válás (1) vallomás (1) Varró Dániel (1) vélemény (2) vendégposzt (3) verés (2) videó (2) vízimentés (1) zaklatás (2) zene (1) Címkefelhő

02. szeptember

Négy óráig az államé a gyerekem

Ma valóban elindul az iskolaév, ami már a kezdete előtt jóval viharokat kavart, ahogy arról már itt a blogon is olvashattatok pár napja. Azóta van, ahol finomodtak a vonalak, és emberközelibbek lettek a kötelezően végrehajtandó változtatások, másutt azonban rengeteg egyéb az iskolán kívüli szempont is befolyásolja a lehetőségeket. 

sulikezdés.jpg

Így például Timi esetében is, aki igazán nagy családdal rendelkezik, amit önmagában sem könnyű koordinálni, ő viszont továbbra is szeretné kezében tartani az irányítást, hogy gyerekei egyedi igényeinek megfelelően tudjon nekik segíteni. Azonban, úgy tűnik, az irányítást most kivették a kezéből a négy óráig tartó iskolával. A poszt címét adta a levelének, amit a múltkori cikkre reagálva írt. Alább olvashatjátok.

„10 gyerek anyja vagyok. Az élet úgy hozta, hogy van öt nagy (a legnagyobb most kezdi az egyetemet), akik 15 felettiek és van 5 kicsi, akik 10 év alattiak. Mind édestestvérek, semmi sem indokolná, hogy ne a jól bevált rendszerben neveljem őket, hiszen a nagyokat már sikerült végigvinnem az általános iskola lépcsőin.

Most azonban rendesen pánikban vagyok. A 6. gyerekem egy kisfiú biztosan megsínyli ezt az egészet. Ő ugyanis egy csöppet magának való. Amikor egy év túlóvodáztatás után beírattam őt iskolába, úgy választottam neki intézményt, ahogyan szerintem a legjobb neki. Egy falusi kisiskolát, ahol ötödmagával volt elsőosztályos. ( Mi városban lakunk több iskolából választhatunk.)

Reggel buszra szállt és kettőre hazaért. Akkor megírta velem a leckéjét, átnéztünk mindent és boldogságban teltek a napok. Másodikban a kisiskola egyházi iskola lett. (Mielőtt valaki azt hinné, hogy ezzel bajom van, ki kell, hogy ábrándítsam a többiek is egyházi iskolások és ugyanannak a felekezetnek vagyunk mi is a tagjai.) Már napközi volt és a busz fél négyre ért haza.

A mondás az volt az iskola részéről, hogy csak azt küldik haza, amivel nincs kész. Elméletben nagyon jól hangzik, a gyakorlatban azonban nem működik a dolog. Nem tudtam mit tenni, de félévtől jöttek a gondok. a fiam hazahordta a cuccait, és így is volt egy 3/4 óránk arra, hogy átnézzük, megírjuk és megtanuljuk, amit kell. Négykor aztán jöttek az ikrek, akik talpraesett vagány csajok, akik – elméletben - szintén hozták a cuccot. A tanítók elvárása az volt, hogy ők hét közben hazaküldik azt, amivel nem végeztek, hétvégén a szülő lapozzon át minden könyvet és füzetet és pótoltassák a gyerekekkel az elmaradásokat.

Szóltam a tanítóknak, hogy én ezt a rendszert nem tudom csinálni, szíveskedjenek kézben tartani az eseményeket. A hétvége nem arról szól, hogy az iskola rabszolgája vagyok, hanem arról, hogy együtt vagyunk. Az én májusi születésű fiatal ikreim májusra teljesen kifulladtak és szükségük lett volna a szülői támogatásomra a sikerességhez, amit én nem adtam meg nekik. (A lányok nagyon tehetséges énekesek is, bőven van részük a sikerben, talán túlságosan is, így különösebben nem zavart a dolog, hogy elsőben nem voltak éltanulók, csak írni, olvasni és számolni tanultak meg.)

Most azonban fél ötre fog befutni az összes gyerek. Fizikailag képtelenség, hogy én még velük leckét írjak. Örülök, ha arra lesz időm, hogy mindtől megkérdezzem, hogy mi volt a suliban. A kisfiút a sulijából korábban sem tudom elhozni, mert nincs busz. (A buszt az önkormányzat működteti, és a többi gyerekhez, az iskolaidő végéhez igazodik.) Kijárni érte pedig sem időben, sem pénzben nem leszek képes. Egy 30 fős osztályban pedig nem lesz ideje a tanítónak arra, hogy őt noszogassa a munkára, ha éppen nincs kedve.

Mit tegyek? Vállaljam fel az otthonoktatást, amihez nem értek? Hagyjam őt kint falun, vagy hozzam be a városi suliba? Nem vagyok túl boldog."

Ti mit tennétek Timi helyében? Váltanátok iskolát, ami lehet, hogy idegen és szokatlan a gyereknek, de esetleg jobban megoldható onnan a hazajárása? Az látszik, hogy a helyzet, így ahogy van, a családnak nem működik.

Ha szeretnétek megosztani ti is történeteiteket vagy tapasztalataitokat, akár a többiekkel is, várjuk a leveleket az anyamamablog@gmail.com-ra, vagy megtaláltok minket a Facebookon is.

{AnyaMama}

93 komment

oktatás gyerek iskolakezdés

A bejegyzés trackback címe:

https://anyamama.blog.hu/api/trackback/id/tr375488347

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

OftF 2013.09.02. 12:44:43

Írjon kérvényt, amiben leírja pont ezt.
Ennyi. Minden megy tovább majd, ahogy eddig.

Eino81 2013.09.02. 12:57:48

Egy évig ki kell bírni aztán a jó fenébe elküldeni a szavazáskor ezt a bagázst...

felucca 2013.09.02. 13:26:22

Először is egy okkal több, hogy elküldjük a péltsába a kormányt tavasszal, másodszor a szülő felel a gyerekért, ha tehát én nem akarom, hogy a gyerekem az egész délutánját az iskolában töltse, akkor a gyerekem haza fog jönni, utolsó óra után akkor is, ha Hoffmann Rózsa és Balog Zoltán körtáncot lejtenek az ajtóm előtt.

Retorzió nincsen, mert nincsen rá kapacitás, senki nem ér rá és nem is érdekel senkit ez az egész, néhány vérgőzös agyú ősfideszesen kívül.

Harmadszor, igen, otthontanulás. Hiába mondja az anyuka, hogy nem ért hozzá. Vajon azok értenek hozzá, aki sorozatban teszik tönkre a gyerekeinket az iskolának mondott szörnyintézményben? Nem a tantárgyhoz kell érteni, hanem a gyerekhez. Ahhoz pedig a szülő ért, nem a tanár. A gyerek nyitott, iskolán kívül is minden belemegy a fejébe, majdnem magától. Ahhoz nem kell ott ülnie több órát naponta.

lutria 2013.09.02. 14:09:01

Az is milyen szép lesz amikor télen,16 óra után a szürkületben/sötétedésben engedik haza mondjuk az alsó tagozatosokat...

Mr.Treeger 2013.09.02. 15:04:20

1. Aki eddig 4-ig volt kevesebb leckével jött haza. Ez azért segítség. Bár nem tudom, hogy a minden gyerek 4-ig van, hogy dolgozza fel az iskola és a tanárállomány.
2. Egy kérelemmel kikérhető a gyerek, emiatt nem értem, miért kellett a kormányzatnak ilyen sokáig lebegtetni, hogy kötelező 4 órát. Kicsit megint egy elbénázott rendszer az egész.
3. Kíváncsi lettem volna, hogy készült-e hatástanulmány, vagy megnéztek-e külföldi példákat, mi van ha minden gyerek délutánig van az iskolában. Valóban felkészült-e az iskola a délutáni műszakra. A gyerekek, hogyan kezelik le hogy délutánig bent vannak, értve azon, hogy főleg felsősök között nem indul-e be egyfajta bandázás pl.

De 3 hónap múlva többet tudunk, kíváncsi leszek a tapasztalatokra.

wickers 2013.09.02. 16:42:48

Elmondanám, hogy mindkét gyerekem hasonló, iskola-otthonos rendszerben tanul évek óta. Az én tapasztalataim kedvezőek. A most 4.-es fiam addig talán 4 vagy 5 házi feladatot kapott eddig összesen. (Olyan ritkán, hogy rendszerint el is felejtettük.) Az összes házi feladatot megcsinálják az iskolaotthonban. És bár 4-kor végeznek, még így is tud hetente 2-szer angolra és atlétikára járni. (Cserébe még az iskolatáskáját sem kell hazahoznia.) Kell ennél jobb rendszer? Ne vicceljetek már! (Persze ha kell olvasgatunk, hétvégente feladatozunk, de ne akarja nekem senki megmagyarázni, hogy itt minden szülő jobb pedagógus mint amik az iskolában dolgoznak!)

wickers 2013.09.02. 16:50:02

@felucca: Akkor gondold végig még egyszer amit írtál! Ma bizonyos korosztályokban a színes tanulók aránya közelíti az 50%-ot. Ezeket a gyerekeket otthon sok esetben írástudatlan anyja/apja várja. Szerinted mit fognak csinálni esténként? Amikor sokan 14 éves korukig sem jutnak el oda, hogy olvassanak, számoljanak. Az ilyen gyereknek az iskolában sokkal jobb helye van mint otthon. Én pl. olyan pedagógust választottam, akiben megbízok, ezért örömmel bízom rá a gyerekem tanítását! Ha a Te pedagógusaid nem ilyenek, akkor keress jobb iskolát!

Donjon 2013.09.02. 16:50:15

Én nem tudom mit csinált a kedves posztíró az iskolában, drogozott? Mert az biztos, hogy nem emlékszik (Vagy nem akar.), arra, hogy délután nemcsak játék van az iskolában.

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.09.02. 16:58:41

Úgysem fog ez sokáig tartani. A magyar ember egyik pozitív jellemvonása, hogy bármit képes elsumákolni. Szóval pár hónap, s több lesz az engedélyes távollévő, mint a jelenlévő.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2013.09.02. 17:03:32

@Wickers Xtie: Ez egy csodálatos rendszer, de:
- nincs mindenhol ilyen
- sőt, ez a ritkaság
- a gyerek nem tanul meg otthon leckét csinálni
Ezeket tapasztalatból mondom, minkét lányom ilyenbe jár.

Viszont a rendszer felsőben is 16 órát ír már elő, ahol ilyen megoldás a mi iskolánkban már nincs. Mondjuk nálunk eleve küldték a papírt, hogy haza akarjuk-e hozni déltől a gyereket. Csak kitöltöm, és megy minden úgy, mint eddig. Rózsika meg bekaphatja.

willdattaa 2013.09.02. 17:17:07

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

Az ötlet nem rossz. Délután 4-ig az iskolában megírja a leckét, mire hazaér már semmi dolga, csak játszhat és pihenhet.

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

lenoardo999 2013.09.02. 17:17:31

Én mondjuk a blogszerző helyében még kitalálnék ilyen életszerűtlen szituációkat, mert nyilván azért lehet több látogatottság és mani. Pl. Béla 66 éves, Hollandiában dolgozik, három családot tart el, a Fidesz bukjon meg. Remek sztori.

khmm... 2013.09.02. 17:23:54

Miért nem ír kérvényt az anyuka...????

Nyilván engedélyezni fogja az igazgató, ez csak formális dolog.

mno.hu/ahirtvhirei/nem-kotelezo-a-delutani-foglalkozas-az-iskolasoknak-1180993

ursus artos 2013.09.02. 17:30:07

"Amikor egy év túlóvodáztatás után beírattam..."
Hála istennek okosanyu tudja, hogy meddig kell óvódába járnia a gyereknek.

"Négy óráig az államé a gyerekem ..."
Ez meg nettó ostobaság.
És mégis mit csinálnak a gonosz tanító nénik a 6. kisfiúval a napköziben? Mert, hogy nem engedik játszani, szaladgálni, leckét írni, kompenzálni, difefrenciáltan fejleszteni az hótszentség.

(A határátkelő blogon naponta írják, hogy Angliában meg kell venni az egyenruhát meg ilyenek, ráadásul az iskolában kötelező du. 4-ig bent maradni. Mindenki elélvez, hogy bezzeg ott. Ha meg itt lenne iskolaköpeny, ajjaj...)

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2013.09.02. 17:35:22

kérelmet kell írni, és kész?
ez menni fog libbantak?
vagy ti csak a neten tudtok néhány tőmondatot összehozni, valami ajvékoló bérblogon?

Popeye76 · http://zugloihazelado.atw.hu 2013.09.02. 17:35:51

Én sem vagyok a központosítás, sem a túlszabályozás híve, de annyit meg kell jegyezzek, hogy tényleg sok a mondvacsinált panaszkodás a du. 4ig tartó iskolanap miatt. Szerintem pont ezzel a résszel nincs semmi baj. Aki haza akarja hozni a gyereket, az ír 1 db kikérőt és jön a gyerek, probléma megoldva. 10 gyereknél méretgazdaságos is: 1db kikérőt kell írni, utána copy + paste, csak a keresztneveket kell kicserélni.
Azt is hozzátenném, hogy itt a posztoló egy elég különleges helyzetet ír le (sajnos, kevés családban van akár 3-4 gyerek is, nemhogy 10!) + ritka az is, hogy városból faluba járjon valaki, tehát éppen ellentétesen mozog a többséggel. Ezek miatt ez a probléma tényleg csak keveseket érint.
Ehhez hozzájön még, hogy az igazi gond az, hogy az önkormányzat megszünteti a buszjáratot, nem pedig az, hogy du 4-kor lehet hazajönni. Így még a fentieknél is kevesebbeket érint a probléma. (megfordítva: korábban a napköziseknek volt ugyanez a gondja: ha a busz tanítás után ment, ők 4-fél5kor nehezen jutottak haza)

Hogy a konkrét problémához is szóljak:
1. Kapjon biciklit a gyerek, járjon azzal haza. Kisebb falu - város viszonylatban általában van "egy út a kertek alatt", ami forgalommentes és még rövidebb is.
2. Járjon ki anya a gyerekért valahogyan a faluba, ha ez tényleg olyan fontos. Esetleg találjon mellé intéznivalót/munkát, adott esetben vállaljon bevásárlást a falusiaknak a városból és keressen pénzt/ossza meg az útiköltséget.
3. Beszéljen össze a falubeliekkel vagy a városi ismerősökkel és találjon vkit, aki kb. tanítás után indul vissza a városba és elviszi a gyereket. Biztosan van tanár/gondnok/orvos/délelőttös boltos/délelőtt rendelő orvos stb, aki kb. suli után (úgy értem, közvetlen tanítás után) végez.
4. Küldje ki érte az egyik nagytesót.
5. Beszélje meg az önkormival, hogy induljon busz a korábbi időpontban is: lesz még más is aki hazajönne. Ha nem megy minden nap, legyen H-SZe-P, ha nem megy hivatalosan, dobják össze a sofőrnek a vajas kalácsra valót pár szülővel stb.

Nyilván nem ismerem a helyi részleteket (mert a posztíró nem közölte), de egyrészt biztosan lesz megoldás, másrészt még egyszer: ez nem a du4-es hazaengedés problémakör, hanem egy tök egyedi eset buszindulásból fakadó problémája.

Még egy dolog: mivel tök egyedi a probléma, nem biztos, hogy a rendszernek kell erre megoldást találnia, lehet, hoyg ez inkább a szülő gondja/felelőssége kéne legyen.

teknős 2013.09.02. 17:36:55

A posztban szerepel, hogy az iskolabusz nem fog korábban jönni. Így a kikérés nem működik, mert nem tud hazajönni a gyerek.

jet set 2013.09.02. 17:39:10

@ursus artos: Szemét fidesz akkor is. Ja, hogy más országokban ez normálisan működik? Akkor is menjen a jó büdös francba orbánviktor. Csak mert. Értelmes indok nincs rá. A magyar ember hőbörögni remekül tud, gondolkozni kevésbé.
Egyszerű a képlet, amit a fidesz csinál az rossz. Majd jön az mszp, akkor majd az lesz rossz.

Mária 2013.09.02. 17:46:14

A kisfiú talán azért viszi haza a feladatokat, mert hiányzik neki a korábbi közös leckeírás, és így akar magának kiharcolni egy kis plusz időt az anyukával.

egysmás 2013.09.02. 17:50:10

A kikérőkről annyit, hogy tehetnek tanórát délutánra is.

A mindennapos testneveléssel pedig valószínűsíthető, hogy a lehetőségből tett lesz.

ursus artos 2013.09.02. 17:52:22

@jet set: egyetértek veled.
Az én bajom az, hogy a népek álmodoznak a nyugatról, úgy am block, viszont amikor meg a patásék behozzák a külföldi modelleket, akkor meg indul az ajvékolás!

teknős 2013.09.02. 17:55:41

@ursus artos: Miből gondolod, hogy én óvodáztattam túl a gyereket? A kommentelők egyrésze szövegértési problémákkal küzd vagy csak azt olvassa, amit olvasni akar. Mit fog csinálni a tanító néni? Az elmúlt 13 év, amióta kapcsolatban vagyok az iskolával, tapasztalata azt mutatja, hogy nem igazán fáj a pedagógusnak, hogy a gyerek nem készült másnapra ez csak a gyerek és szülője gondja.

Most egy varázsütésre érdekelni fogja, hogy a környezetismeret leckét megtanulta-e a gyerek ( miközben nem találkozni olyan élő pedagógussal, akinek ne csökkenne a jövedelme) , vagy úgy lesz, mint tavaly volt, hogy le kellett vele ülnöm tanulni? Szerinted melyik a valószínűbb ?

egysmás 2013.09.02. 17:55:43

@ursus artos: A fidesz talál valami geciséget nyugaton, azt gyorsan megvalósítja, ami viszont a zembereknek lenne jó, azt meg pont nem.

A világon mindenről lehet találni példát mindenhonnan.

Akár legyen szó a halálbüntetésről, akár legyen szó az abortusztilalomról, akár a buziházasságról, akár bármiről.

Mindegyikről lehet hozni a nyugati példát, hogy bezzeg amerikában, írországban, akárbálhol is ez van, ez "A" nyugat.

teknős 2013.09.02. 17:57:35

@jet set: Normálisan működik? akkor vajon miért a mi orvosainkat használják azok az emlegetett más országok?

Bretschneider detektív 2013.09.02. 18:01:20

Ahány gyereket ma két óra környékén láttam hazafelé cepekedni a városban... Nincs annyi rendőr, aki összefogdossa őket.

teknős 2013.09.02. 18:01:52

@egysmás: Az a mondás, hogy társadalmi igény van erre. Ha tényleg igény van rá, akkor miért kell kötelezővé tenni? Inkább Hoffman Rózsa az akinek igénye van arra, hogy visszahozza azokat az időket, amikor csupán a diploma megszerzésével a kiváltságosok közé tartozott. Mindenki legyen egyforma és kész.

ursus artos 2013.09.02. 18:02:05

@teknős: " hogy nem igazán fáj a pedagógusnak, hogy a gyerek nem készült másnapra ez csak a gyerek és szülője gondja."
Pont ezért kell minőségben is különbséget tenni a pedagógusok között. (L: ped. életpálya.)
"miközben nem találkozni olyan élő pedagógussal, akinek ne csökkenne a jövedelme"
Ez nem igaz.

ursus artos 2013.09.02. 18:03:23

@egysmás: nemtom, de a fidesz nem igazán nyomatja a buziházasságot, sőt! Az alaptörvényben nem véletlen van benne az, hogy a házasság az férfi és nő között...

csavari 2013.09.02. 18:06:53

Ha csak egy kicsit is ismernéd a délutános programot akkor rájönnél, hogy otthon az anyukának nem kell leülnie a gyerekkel tanulni mert az iskolában megcsinálják a feladatokat! A tíz gyerek sajnos igen ritka a Magyar családokban, de ahol van ott megoldják az idősebb testvérek bevonásával mint annak idején nálunk igaz csak öten voltunk, de nem volt ebből probléma! Ahol most tömegével vannak ennyien ott meg amugyis a lopásra, rablásra, gyilkolásra tanítják őket ami bőven belefér az öt óra utáni időszakba is!

Minerva12 2013.09.02. 18:07:28

Akkor minek nevezik kötelezőnek, ha egy kérvénnyel eltörölhető? Azért mert valószínű, hogy ennyire mégsem egyszerű az ügy.

teknős 2013.09.02. 18:07:47

@Mária: Nem. Én voltam az, aki tavaly félévtől beszüntettem nála azt a rendszert, hogy csak azt hozza haza, amiből nem lett kész a lecke a napköziben. Ugyanis semmi sem jött haza. Az a probléma, hogy a két ikerlány lenyomja a kisfiút, már elég hamar világossá vált számomra és úgy gondolom, hogy meg tudtam oldani eddig ezt a gondot.

egysmás 2013.09.02. 18:10:35

@ursus artos: Tudod te, hogy mit jelent az, hogy bármire lehet találni példát?

Az, hogy a fidesz pont nem a buziházasságot nyomatja, attól még van rá példa.
Ahogy a délután négyig való iskoláztatásra is.

teknős 2013.09.02. 18:12:58

@ursus artos: Csakhogy éppen a minőség az, ami elveszik. Mindenki egyenbért kap. Nincsenek túlórák és nincsenek pótlékok. A 35% -os béremelés a gyakorlatban bércsökkentést hoz. Ez olyan, mint a 2006-os családi pótlék. Duplájára emelték a valóságban meg csökkent.

egysmás 2013.09.02. 18:15:41

@teknős: Harminc gyereket egy ember nem tud felkészíteni a következő napra.
Fizikailag nem fér bele az időbe.

A házit lehet, hogy lemásolják egymásról, de hogy nem tanulják meg az anyagot, az tuti.

Viszont jó fáradtak lesznek, mire hazaérnek.

ursus artos 2013.09.02. 18:20:39

@teknős: "Csakhogy éppen a minőség az, ami elveszik. Mindenki egyenbért kap. "
Átmenetileg. Igen, valóban szar ez, máshogy is lehetne, de az "egyenbér" csak átmeneti. Előrébb lennénk a ped.életpályával, ha 2002-ben az okos magyarok nem szavazzák le Orbánt. (De biztos megérte.)
Túlóra, pótlék ne is legyen. Nem ezekből kell megélnie egy tanárnak. Arról nem is beszélve, hogy pl. egy +8-10 túlórát vállaló tanár, milyen minőségben tarja meg az összesen 30-32 óráját!? A válasz: szar minőségben.
Szal, kábé 22-24 órát lehet tisztességesen megtartani. Esetleg 26-ot, de abban minden tanár egyetért, hogy kábé itt van a határ.

egysmás 2013.09.02. 18:25:13

@ursus artos: Túlóra van, pótlék nincs.

Ez 50%-os siker...

Azé' elég szánalmas.

Szociknak vége 2013.09.02. 18:26:50

Geciunalmasak ezek a mübalhék, ami a napközi körül is van itt a Zindexen.

teknős 2013.09.02. 18:27:07

@ursus artos: Igen, az első Orbán kormányról nem tudnék rosszat mondani. Az én, a mi kormányunk volt. Mellesleg óriási tévedés bennem liberális szavazót látni. De választani kell, vagy én vagyok keresztény konzervatív, vagy Hoffman Rózsa.

ursus artos 2013.09.02. 18:29:19

@egysmás: hazudsz. nincs túlóra. 22-26 óra van. Eseti helyettesítések is lehetnek.

egysmás 2013.09.02. 18:30:28

@ursus artos: És a helyettesítés nem túlórában van és kifizetik, ugye?

problémamegoldó 2013.09.02. 18:31:05

1. Akinek 10 gyereke van, az annyit is érdemel (by Lézer)

2. Nem az a fontos, hogy jó legyen a rendszer (nem az lett, bár lehetett volna). A lényeg, hogy más legyen, mint eddig volt, mert így a változást eredménynek lehet bemutatni a nyaloncoknak.

+1 bónusz: a legviccesebb az, hogy az iskola majd programokról fog gondoskodni délutánra. Talán a mély-magyarok is sejtik, hogy milyen programok jöhetnek szóba, ha a wc papírt is a szülőtől kérik be.

ursus artos 2013.09.02. 18:32:31

@teknős: távol áll tőlem, hogy benned a libsi szavazót lássam.
De miért nem lehetsz te is és HR is ker-konzerv, csak valamiről más a véleményed? Vagy csak fél információk keringenek a világban és mindenki abból tájékozódik és osztja az észt?

Szociknak vége 2013.09.02. 18:32:55

@teknős 'Az a mondás, hogy társadalmi igény van erre. Ha tényleg igény van rá, akkor miért kell kötelezővé tenni? '

- Pontosabban az a mondás, hogy kötelezővé tették. Holott csak el kéne olvasni a jogszabályt, vagy nem az Indexről/Népszabóból/ATVből tájékozódni és kiderülne hogy újabb mszp-s mübalhé az egész.

Nem is érdekli a kutyát sem, van vagy 7 tüntető.

AnyaMama 2013.09.02. 18:35:21

@csavari: Mielőtt eldöntenél valamit egy előítélet alapján, ez a poszt pont arról szól, hogy az anyuka foglalkozni szeretne a gyerekével, és erre szűkülnek a lehetőségei. Amit pedig sugalmazol és állítasz az felháborító.

teknős 2013.09.02. 18:36:26

@csavari: Mint írtam minden gyerek fél ötre fog érkezni. A gimnazisták akkor ülnek le tanulni és őket már nem is kell kikérdezni, mert általánosban megtanultak tanulni. Egyik sem volt napközis. De arra, hogy még ők kérdezzék ki a kicsiket nincs idő. Egyébként ti szereztetek felsőfokú nyelvvizsgát annak idején? Mert az enyémeknek van/ lesz. Legalábbis az öt nagynak.

Kurt úrfi [teuto-nordikus paraszt legény] 2013.09.02. 18:37:22

@ursus artos: "difefrenciáltan fejleszteni"
- Téged bizony kellett volna fejleszteni még, mielőtt az iskola rászabadított a társadalomra. :-((

AnyaMama 2013.09.02. 18:37:23

@Donjon: Miért kell rögtön ilyen feltételezéseket megfogalmazni? Milyen alapon állítod? Vagy talán nem olvastad el a posztot valójában? Ugyanis a gyerek egyéni igényeiről és a lehetőségekről van szó. Nem arról, hogy a napköziben csak játszanak-e vagy sem, ezt senki nem állította egyébként.

ursus artos 2013.09.02. 18:37:28

@egysmás: maximum évi hatvan órát lehet így helyettesíteni: napi max: 2, heti max: 6, max: 10 hétig + attól is függ, hogy 22 vagy 26 órával mész...

egysmás 2013.09.02. 18:38:52

@ursus artos: És a helyettesítés nem túlórában megy és kifizetik, ugye?

AnyaMama 2013.09.02. 18:39:15

@lenoardo999: Ezt a történetet egy olvasó küldte, nem tudom milyen alapon állítod, hogy ezt valaki kitalálta.

AnyaMama 2013.09.02. 18:42:36

@wmiki: @khmm...:@ursus artos: kár, hogy hiányzik az értő olvasás képessége. Igen, kérelmet kell írni, viszont a busz egyszer megy, amikor a többség hazamegy. A gyerek csak akkor tud hazamenni, így hiába a kérelem. Köszönjük a segítő szándékú hozzáállást.

egysmás 2013.09.02. 18:44:51

@teknős: Ez úgy megy a rezsim támogatói szerint, hogy a nagyok, mielőtt/miután megtanulták a saját leckéjüket, megtanítják a kicsiknek is az anyagot.
Utána, miután megvolt a kötelesség, mehetnek sportolni meg különórára.
Aztán elmennek társadalmi munkát végezni.
Aztán, miután legályáztak egy 13 órás műszakot, meg utaztak hozzá másfél órát, elmennek aludni!

Ez amúgy azért is jó, mert legalább nem lumpenkednek.

ursus artos 2013.09.02. 18:45:58

@Kurt úrfi [teuto-nordikus paraszt legény]: elgépelés, hülyeúr!
De semmi gond, csak ennyit tudsz a témához hozzátenni.

Don Bolesz 2013.09.02. 18:47:36

és akkor arra még nincs válasz, hogy a szülőre háruló többlet költséget ki viseli?
ha én csak ebédet akarok és utána jöjjön haza, nem lehet csak napközi. ahol ugye 3 szori étkezés van. ami azért egy kicsit drágább. állambácsi fizeti?

ursus artos 2013.09.02. 18:49:24

@AnyaMama: "kár, hogy hiányzik az értő olvasás képessége."
A szülő választ egy falusi iskolát -"Mi városban lakunk több iskolából választhatunk" - ahova a busz csak egyszer megy.
Csak én érzem, hogy nem kerek a pogácsa???

Szociknak vége 2013.09.02. 18:49:58

@AnyaMama: Ha netalán a történet valós 10 gyerekes anyaként melyik kormány tett érted bármit az elmúlt 23 évben?

Már ha dolgozol és SZJA-zol? Vagy fogsz?

Naugye.

egysmás 2013.09.02. 18:50:57

@Shalala Lala: Tett érte, úgyhogy tehet ellene is...

Igazad van!

ursus artos 2013.09.02. 18:52:59

@egysmás: "És a helyettesítés nem túlórában megy és kifizetik, ugye? "
Kábé évi ötször van, hogy az ének szakosnak be kell mennie a tornaórára. Szakos helyettesítés meg úgy tízszer van kábé. (a tartós helyettesítés meg egy másik ügy.)
Na ezért a pénzért szipogsz...

egysmás 2013.09.02. 18:54:55

@ursus artos: Tehát VAN túlóra és NEM fizetik ki.

Pedig nem is lenne sok pénz, csak mivel megteheti a rezsim, hogy nem fizet, nem is teszi.

De engem lehazugozol, amikor azt mondom, hogy a túlórát nem fizeti a kormány.
Csak azt tudnám, hogy attól vagy fideszes, mert ezt csinálod, vagy attól csinálod ezt, mert fideszes vagy...

Szociknak vége 2013.09.02. 18:59:13

@egysmás: Én nagyon is helyeslem, hogy annyi béremelét adjanak, hogy a kecske is jóllakjon (tanárok nyugi) meg a káposzta is megmaradjon (adófizetők nyugi, kisebb állam stb.).

Ezt maradéktalanul megtették, az egézségügyben is és a tanároknál is.

zotyesz11 2013.09.02. 18:59:48

Hát ez olyan "oridzsinal határátkelősre" sikeredett.
Anyuka a 10 gyerekével, aki nem tud mit kezdeni a napközivel.

1. Nem tudom, talán ha elmennél dolgozni, akkor talán tudnál mit kezdeni vele.
2. Véleményem szerint általában a napközis tanárok jobban tudják kihasználni azt a délutáni időszakot pl. leckeirattatásra, mint mondjuk egy inkompetens napközben totál lefárasztott szülő.
/Igen, tanára - iskolája válogatja/

+1. Én is napközibe jártam, nem volt az olyan "rossz" és nem is olyan rég. A napközis tanárom pedig remekül tudta fejleszteni a gyengébben tanulókat is, sok mindent köszönhetek neki.

Ja és a Fidesz monnyon le! A pénzt pedig adják a trafikmutyi és a napközi károsultjainak. Köszönöm.

egysmás 2013.09.02. 19:03:38

@Shalala Lala: Helyesled, hogy a túlórát nem fizetik ki?

tisztapista 2013.09.02. 19:03:56

Minden 10 gyermekes családdal személyes képzést szervezek (házhoz megyek, az országban bárhol) a következő témákkal:
- Időbeosztás
- 10 gyerek logisztikája
- Fegyelmezés 10 gyerekkel
- Finanszírozási kérdések 10 gyermek esetén

20 ezer Ft-os óradíjban gondolkodom, naponta 2-3 óráról lenne szó.

Egy apróság: ÉN FIZETEK, ÉS HALLGATOK. Meggyőződésem ugyanis, hogy van mit tanulnom a fenti témákban egy 10 gyerekes házaspártól.

Szociknak vége 2013.09.02. 19:17:36

@egysmás: Persze. Hogy a faszba lehetne egy közalkalmazottnak akinek még az emelés után is csak 32 kötelező órája van hetente, túlórát fizetni közpénzből?

Akurvamindenit.

Ezen kívül a túlóra fizetés diszkriminatív, van amelyik iskolákban nem is volt, van olyan tanár, a többség, aki eddig sem túlórázott.

teknős 2013.09.02. 19:24:08

@ursus artos: Mit nem értesz? A pszichológus, aki javasolta a túlóvodáztatást annak idején, mondta, hogy egy 30 fős osztályban a tanító néninek nem lesz ideje arra, hogy rávegye a munkára a fiamat. Neki ment a dolog és nekem is megy. Face to face. Odavittem a gyereket, ahol szerintem a legjobbat kapja és ez nem egy harminc fős osztály, mint amibe az ikerlányok járnak. Hanem a kisiskola, ahová 5-öd magával jár.Ahol a tanító néni réveszi, hogy írja azt a feladatot. De tanulni már nem tanítja meg és tavaly deklarálták is, hogy nekik ez nem feladatuk. Ez a szülő feladata. Amit én olvastam, abban senki sem ígérte meg, hogy ezt a feladatot átvállalja a szülőtől .

Igen, legyen mindenki begyömöszölhető egy kockába. Ha nem, akkor zárjuk el előle a felsőoktatást. Mert azt hiszem erre megy ki a játék. A középosztály nem akarja szakmunkásnak adni a gyerekét, nem értett a szóból. Ezért, akit lehet zárjunk el a tanulástól.

teknős 2013.09.02. 19:28:09

@tisztapista: :) Ismered a mesét ? Szükség, szükség, gyere taníts meg tengelyt faragni. Vagy megszoksz, vagy megszöksz.@zotyesz11: Én lennék az, aki nem dolgozik?

Namir 2013.09.02. 19:47:05

@Wickers Xtie:
"ne akarja nekem senki megmagyarázni, hogy itt minden szülő jobb pedagógus mint amik az iskolában dolgoznak"
Itt a pont.

De persze mi a 10 millió futballkapitány, jegybankár, politikai elemző stb. hazája vagyunk. Épp ehhez ne értenénk jobban a szakembereknél?

tisztapista 2013.09.02. 19:49:43

Annyira szeretem azokat a megállapításokat, hogy "a leckeírással felkészül a gyerek holnapra". Igen, egy újabb unalmas, feleslegesen végigült napra. De az életre vajon mennyire készül fel?

Szerintem az általános iskola első két évében nem kellene házi feladatot adni, hanem meg kellene tanítani a gyerekeket normálisan olvasni. Utána majd megoldja a többit otthon.

A többi tananyag ezután töredék idő alatt megtanítható lenne egy teljesen új, gyakorlat alapú szemlélettel. Játékosan, csoportban, életszagú helyzetekben, iskolaudvaron, játszótéren, parkban - de nem az iskolapadban.

És akkor azon menne a vita, hogy a gyerek hazamehet-e délben, vagy 2-ig biztosítson-e felügyeletet az iskola.

ursus artos 2013.09.02. 21:05:10

@teknős: "hogy egy 30 fős osztályban a tanító néninek nem lesz ideje arra, hogy rávegye a munkára a fiamat. "
Csak néhány megjegyzés.
A hatékony munka, tanulás nem az osztálylétszámtól függ elsősorban.
A kisiskolás gyerekek alapjában véve szeretnek tanulni.

ursus artos 2013.09.02. 21:07:53

@teknős: "Ha nem, akkor zárjuk el előle a felsőoktatást. Mert azt hiszem erre megy ki a játék. A középosztály nem akarja szakmunkásnak adni a gyerekét, nem értett a szóból. Ezért, akit lehet zárjunk el a tanulástól. "

Egyáltalán nem erről van szó.

ursus artos 2013.09.02. 21:15:13

@egysmás: "Tehát VAN túlóra és NEM fizetik ki."
Nem túlóra, mert nem kell a 32*60 perc/hét időtartamnál többet a munkahelyén tartózkodnia.
Próbáld megérteni: új, másabb munkaidő-szabályozás van.
És miért? Hát a "letanító-hazahúzó" tanárok miatt. Hogy ilyen ne legyen.

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2013.09.02. 21:22:59

@AnyaMama: jaj bocsánat
úgy kéne, hogy minden gyereket egyesével visz haza a busz, amikor neki jó, igaz?
az lenne csak a demokrácia... :x

teknős 2013.09.02. 21:32:48

@ursus artos: Mint mondtam, ezt a pszichológus mondta nekem. Te vajon milyen alapon bírálod felül? Értesz hozzá és megvizsgáltad?, mert a pszichológusnő, aki a nevelési tanácsadóban vizsgálta egy órát foglalkozott vele és szakvéleményt adott róla. Te vele vitázol és nem velem.

egysmás 2013.09.02. 21:58:25

@Shalala Lala:

A; ha 32 óráért kapja azt a megemelt fizetést, amit kap akkor a 33. órát kell kifizetni. Ha valaki 40 óráért kapja a fizetését, akkor a 41. órát kell kifizetni.
Ha közpénz, ha nem.

B; Az otthoni munka felkészülés/dolgozatjavítás is benne van a tanár munkaidejében.

C; amikor a tanár elvállalta a munkát, annyi és olyan munkát vállalt, amennyit és amilyet elvállalt.
Ha ez változik, változik a díjazás.
Ha a te főnököd kitalálja neked, hogy teszem azt az ügyelet alatt hajtogass ingyen papírzacskót, vagy fejlessz ingyen adatbázis-kezelőt, akkor te is elküldöd a kurva anyjába, hát, még ha azt találja mondani, hogy úgyis ott vagy és úgyis fizetik az idődet.

@ursus artos: Fordítsunk egy kicsit a dolgokon!

A tanár a munkahelyén tartózkodása során a kormány szerint nem csinál semmit, csak vakarja a faszát/pináját?
Ha ez így van és a kormány szerint a tanárnak igazából nincs dolga ez alatt a 32 óra alatt, a tanárnak nincs kitöltve feladattal a munkaideje, akkor mi az OKA annak, hogy ilyen sok időt fizetnek neki?
Ha viszont van dolga az alatt az idő alatt, a tanárnak ki van töltve a munkaideje, akkor a helyettesítés alatt el nem végzett feladatokat MÁSKOR kell elvégeznie és a fenti tétel szerint az túlóra.

lenoardo999 2013.09.02. 22:30:00

Talán mégis irreális elvárás, hogy a jogalkotó tízgyerekes családokra optimalizálja a jogalkotást. Akkor még ha valódi is lenne, mi célt szolgálhatna a poszt?

zotyesz11 2013.09.02. 22:39:40

@teknős: Nem tudom, dolgozol?! Bejelentve, 8 órában, 10 gyerek mellett? És eddig volt velük időd bohóckodni?

A másik.
Pszichológushoz vitted, mert írod "magának való"? Az meg milyen kórság?
Osztán a pszichológus mondta, hogy vidd egy kis falusi iskolába - ahova jó kevesen járnak -hogy el legyen a magának valóságával?
És a beilleszkedési kényszernek még csak esélye se legyen??

Én nem tudom, de pszichológusokkal Dunát lehet rekeszteni és egyik hülyébb, mint a másik.
Megpróbálsz mindent, aztán valamit úgyis elbaszol, az élet meg jó keményen deresre húzza a gyereket.
Például a lányaid majd a felső tagozat vége és a közép iskola időszakában szépen bekurvulnak.
Egyre többet járnak majd szórakozni, el kezd romlani a jegy, stb...

egysmás 2013.09.02. 22:50:20

@zotyesz11: De jó, hogy okosabb vagy mint egy szakember és jobban tudod, mi kell a gyereknek, mint az anyja!

A visszahúzódó természetű gyereket határozottan jó, ha bedobják egy harmincas létszámú osztályba!
Legalább lesz kit bántalmaznia a többi gyereknek!
Meg lesz majd dolga a pszichológusnak, meg bevétele a gyógyszergyáraknak!

zotyesz11 2013.09.02. 23:05:17

@egysmás: Úgy érted "szakember".
Bocs. Még mindig röhögök.

Igen jobb, mint kibuszoztatni a faszba 5 gyerek közé, azt letudtuk a problémát.

Pszichológus meg gyógyszertár?!
Hol élünk?!
Tiszta amerika, ha már az általános iskolásoknak is nyomatják az antidepresszánsokat...
Ember, te hallod magad?!

egysmás 2013.09.02. 23:16:42

@zotyesz11: A diszgráfiát körmössel kell nevelni, a teher alatt meg nő a pálma, aztán legfeljebb hullik a férgese!

Így-így!

Ez a keresztény-konzervatív oktatási filozófia!

Remélem a te gyerekedet is elkapja a daráló.
Majd hozhatod...

teknős 2013.09.03. 10:05:12

@zotyesz11: Milyen rendes vagy, hogy megosztod velünk a saját életedet! Tudom, hogy akivel rosszul bántak a szülei, mint ahogy veled és testvéreiddel, hajlamos arra, hogy kivetítse saját rossz tapasztalatait másokra is. Őszintén sajnállak, hogy ilyen rossz életed volt!

teknős 2013.09.03. 10:37:26

@lenoardo999: És ki fogalmazott meg ilyen elvárást? Miért kellene elfogadni azt, hogy az oktatáspolitika ellehetetleníti a nagycsaládosokat? Nem arról van szó, hogy igazodjon mindenki hozzám, hanem arról, hogy számomra is élhető legyen a rendszer.

A magyarázat szerint, amit az oktatáspolitika megfogalmazott, társadalmi igény van erre az intézkedésre. Ha így van, akkor miért kell ráerőszakolni mindenkire?

teknős 2013.09.03. 10:41:05

Szeretném megköszönni a kedves blogtulajdonosnak a lehetőséget, hogy feltárhattam az oktatás ezen anomáliáját és annak a néhány kommentelőnek, aki nem vérzett el a szövegértésen, hogy segíteni próbálnak!

A trollokat és a bérkommentelőket pedig szeretettel üdvözlöm, utóbbiaknak további jó munkát kívánok!

oleszt 2013.09.03. 11:37:21

@Wickers Xtie: Nem tudtam az összes kommentet végigolvasni, ha ismétlek akkor bocs. Az én gyerekeim is iskolaotthonosba járnak, de az teljesen más, mint a napközi. A napközire sok panaszt hallottam el nem készült házi kapcsán, és saját emlékeim is vannak. Iskolaotthonosban nincs el nem készült házi. Majd megszokják a szülők, hogy szürkületben mennek haza, a mi iskolánkban ez mindenkinek természetes, aki messziről jár annak szívás, dehát ő választotta az iskolát.

oleszt 2013.09.03. 11:40:08

@wmіkі: a reiki gyógyítás nem fejlesztés, te nem is tudod miben hiszel ilyen elvakultan és demagóg módon

AnyaMama 2013.09.03. 20:34:48

@teknős: Én köszönöm, hogy megosztottad velünk! Sajnálom, hogy valóban sokan akár szövegértési hiányosságok, akár szándékos félremagyarázás miatt nem az értelmes vitára törekedtek.

csavari 2013.09.04. 07:51:01

@AnyaMama:

Tisztában vagyok vele, hogy a tények a te fajtádat mindig felháborítja! Ezért nem is érdekel a véleményed!

csavari 2013.09.04. 07:56:35

@teknős:

Neked miért nincs időd 5 óra után? Miért nem csinálod meg 5 óráig ha foglalkozni akarsz a kicsikkel? A nagyok miért nem tudnak besegíteni? Hülyeség az egész amit írsz. Nyelv vizsgám nincs mert nem volt rá szükségem, de ha kellett az orosszal és a némettel is elboldogultam. Ma meg már abszolút nincs egyikre se szükségem.

AnyaMama 2013.09.04. 10:36:43

@csavari: mi az, hogy az én "fajtámat"? A te stílusod bicskanyitogató, úgyhogy, ha nem érdekel a véleményem, minek olvasod, felejtsd el a kommentelést ezen a blogon.

egysmás 2013.09.07. 04:43:45

@csavari: "A nagyok miért nem tudnak besegíteni?"

Vannak családok, ahol a gyereket nem a nagyobb gyereknek szülik, ahol úgy gondolják, nem a nagyobb gyerek dolga a gyereknevelés/tanítás, ahol hagyják, legalábbis megpróbáljál élni hagyni a gyereket.

prolee 2013.09.27. 21:49:40

Őszintén mondom, hogy csorog a nyálam, milyen problémáik vannak egyes anyukáknak.
Én mindig 8-tól 16:30-ig dolgoztam hivatali munkaidőben.
Reggel 6-kor keltem, összeszedtem magam, ébresztettem, öltöztettem az ikreimet és vittem őket óvodába, iskolába negyedikes korukig. Este rohantam értük, 17:00 órára mellbedobással értem oda, mindig ők voltak az utolsók, csak a portás volt ott rajtuk kívül. Hazafelé bevásároltunk, leckeellenőrzés, vacsora, fürdés (közben verset tanultunk), majd lefekvés, beszélgetés, játék. Ennyi fért a napba, ha elaludtak, bepakoltam a táskájukat, kikészítettem a reggeli ruhákat, rendet raktam és beestem az ágyba. 8 évig minden nap.
Ötödiktől már gimnáziumi osztályba jártak és egyedül mentek be, hazamentek egyedül, vagy edzésre, vagy zeneiskolába, az angoltanár házhoz jött. Akkor már könnyű volt, 17:00 órára hazaértem, lecke, beszélgetés, olvasás, vacsi.... Normalizálódott a helyzet.
Nagyon jó tanulók voltak mindig, most kezdték az egyetemet.

Meg is őrültem volna, ha nem lehettek volna bent az iskolában addig, amíg odaérek munka után.

Azon töröm a fejem, vajon a többi anyuka miből él (némelyek 10 gyerekkel), hogyan engedheti meg magának azt a luxust, hogy délután otthon gardírozza a gyerekeit??? Mert én már a belemet kidolgozom, mióta nincs kisgyerekem, eleve elvárják, hogy 18:00 óra előtt ne nagyon menjek haza.

prolee 2013.09.27. 21:54:25

@egysmás: :))) Én sosem fogtam be a gyerekeimet házimunkára.
Épp elég nekik most a saját háztartásukkal boldogulni. Engem sem nyúztak ilyesmivel a szüleim. Igaz, hogy én egyke voltam.
{AnyaMama}
süti beállítások módosítása