Friss topikok

Facebook

Blogajánló:

Címkék

agresszió (1) ágy (1) ajándék (1) állat (2) altatás (1) alvás (5) Andy Warhol (1) Angelina Jolie (1) anya (24) anyák napja (1) anyaság (1) apa (12) autó (1) baba (16) babakocsi (1) babar (1) baleset (1) bántalmazás (1) Barack Obama (1) barát (1) BBC (1) beszéd (1) betegség (1) bikini (1) biztonság (6) blog (1) blogindító (1) bölcső (1) bölcsőde (1) Boyhood (1) család (4) császármetszés (1) csecsemő (1) Dave Young (1) daycare (1) demográfia (1) depresszió (1) dicséret (1) dilemma (1) Disney (2) divat (3) dizájn (1) egészség (8) Egyesült Államok (1) elalvás (1) életmentés (1) erdei iskola (1) erőszak (1) eszköz (1) étkezés (3) fagyi (1) fegyelmezés (1) feladat (1) félelem (1) féltés (1) felvételi (1) fenyítés (1) férfi (2) férj (1) film (1) fiú (1) foci (1) fotó (12) fotózás (1) függés (1) fulladás (1) gasztro (1) generáció (1) Guiness rekord (1) gyerek (92) gyerekek (1) gyerekmunka (1) gyereknevelés (1) gyerekszáj (1) gyermekjogok (1) gyűjtés (1) haj (1) halál (1) házasság (1) házimunka (1) hercegnő (1) hétköznap (1) hiszti (1) hobbi (1) hőség (1) humor (1) húsvét (1) időbeosztás (1) idős (1) időzavar (1) internet (5) iskola (8) iskolakezdés (1) játék (4) jelnyelv (1) jogok (1) kaland (1) kamasz (1) karácsony (1) Karácsony (1) karrier (1) Katalin hercegnő (1) késés (1) Kína (1) kisebb (1) kisebbek (2) kismama (1) költségek (1) kommunikáció (1) könyv (1) korcsolyázás (1) korhatár (1) középső (1) közlekedés (2) köznevelés (1) kreatív (2) különóra (1) kultúra (1) kutatás (2) kutya (3) Lackfi János (1) lakberendezés (1) lány (1) lelki (1) Lenore Skenazy (2) lista (1) lótusz szülés (1) maci (1) maszat (1) mellrák (1) menza (1) mese (2) mozgás (1) mozi (2) munka (5) művészet (2) múzeum (1) Nagy-Britannia (1) nagyobbak (1) nevelés (14) Norvégia (1) nosztalgia (1) Now I lay me down to sleep (1) nyár (3) nyaralás (1) oktatás (7) oltás (1) olvasás (3) önbizalom (1) öröklés (1) otthon (1) óvoda (2) pedagógia (1) pedálos (1) pizsama (1) pizza (1) placenta (1) pornó (1) pszichológia (1) pszichológus (1) repülő (1) retro (1) Save the Children (1) Steve Hanson (1) stressz (1) Svájc (1) számítógép (1) szín (1) színház (1) szoptatás (5) szülés (5) születés (2) születésnap (2) szülinap (1) szülő (8) szünet (1) tanács (2) tanácsadó (1) tanácsok (1) tankönyv (1) tanszer (1) tanulás (3) társasjáték (1) technológia (1) terápia (1) terhesség (3) természet (1) test (1) testvér (2) testvérek (2) tetoválás (1) tigrisanya (1) tipp (1) tippek (2) tojás (1) torta (1) továbbtanulás (1) trauma (2) újév (1) újszülött (1) UNICEF (1) ünnep (1) utazás (3) üzenet (1) vakáció (1) válás (1) vallomás (1) Varró Dániel (1) vélemény (2) vendégposzt (3) verés (2) videó (2) vízimentés (1) zaklatás (2) zene (1) Címkefelhő

21. május

Mi van, ha "diafilm"-re pornó jön ki?

Tízből kilenc szülő azt szeretné, ha a kormány blokkolná az online pornót, legalábbis Angliában. Nyilván a vágy az, hogy központilag, egy rendelettel vagy törvénnyel ezt a szándékot kimondva, a szolgáltató ezt automatikusan tegye meg.

gyerek net_1.jpg

A brit iskolaigazgatókat tömörítő szervezet a National Association of Headteachers hozta nyilvánosságra a témában folytatott felmérés adatait, amiben úgy tűnik a szülők nagyon egyértelműen vélekednek arról, hogy a számítógépek alapbeállításai között kellene, hogy szerepeljen a felnőtt tartalmak blokkolása.

Ugye az a szülő, aki ezt akarja, és aki erre figyelmet fordít az ma is megteheti, hogy úgynevezett gyerekzárat tesz a gépen bizonyos tartalmakra, de ez kétségtelen utánajárást és külön beállításokat igényel, mert például döbbenetes, hogy milyen keresőszavakra képes kiadni a google olyan tartalmakat, ami bizony nem a gyerek szemének való. Engem, ami egyszer ledöbbentett, az a „diafilm" volt, ezt beírtam, és az első oldalon, sőt, ha jól emlékszem az első néhány találat között is volt olyan oldal, amin pornográf tartalom volt.

A másik például a képtalálatok kérdése, ami szintén megdöbbentő tud lenni, múltkor épp a lányom keresett rá valamelyik kedvencre a Harry Potter kapcsán, és még szerencse, hogy itt ültem mellette, mert viszonylag gyorsan lapozni tudtunk, illetve visszaléptünk, amikor nem az jött ki, amire számítottunk. De nem mindig ülök mellette...

A másik kérdés, ami ezzel kapcsolatban felvetődik az, hogy vajon elég-e, amikor egy oldal felhívja a figyelmet arra, hogy egy cikkben mondjuk 18+-os tartalom van, majd ha rákattintok, feljön az obligát kérdés, hogy elmúltál-e és akkor tovább haladhatsz, ha nem, akkor nem. De melyik, mondjuk tinédzser gyerek nem nyomja meg ezen azonnal az elmúltam gombot, ha éppen azért lépett rá az adott cikkre, és már mehet is tovább gond nélkül az érintett tartalomra.

Szóval a brit szülők nagy része úgy gondolja, hogy ennek nem így kellene lennie, mert egyre több jel mutat arra, hogy a gyerekek egyre fiatalabb korban kerülnek kapcsolatba ezekkel a tartalmakkal, ami a viselkedésükben is megmutatkozik. Mindenesetre ugye itt rögtön nem csak az otthoni számítógépről van szó, mert azt talán a legkönnyebb levédeni, de mi van, ha átmegy a barátjához vagy bepötyögnek valamit az okostelefonba.

És valóban, nem az a legnyugtalanítóbb, hogy ha szándékosan ilyen tartalmakra keres rá egy gyerek (pontosabban az más miatt az), hanem az még inkább, hogy olyan esetben is beleütközhet ilyesmibe, amikor ez egyáltalán nem várható.

Hadd hozzak még egy példát, nem csak pornó, hanem agresszív játékok tekintetében is. Amikor rámegyek egy gyerekeknek szánt játékokkal teli gyűjtőoldalra, ami tök jó, itt legalább olyanok vannak, amihez oda lehet a lurkót engedni, és akkor bejön oldalt egy olyan reklám, vagy egy másik az alatt míg a játék betöltődik, amitől elmegy az ember kedve az egésztől, mert arra gondol, hogy mi van, ha a gyerek arra a ránézésre, grafikájában is agresszív játékra rákattint. Egyáltalán azt nem értem, hogy miért lehet ilyen oldalakra teljesen más korcsoportnak szánt reklámot tenni. Én értem, hogy az ingyenes játékoldalnak is meg kell élnie valamiből, na de miért pont ebből....?

Persze itt belőlem is inkább az aggódó szülő, mint a szólásszabadság élharcosa jön ki, holott egyébként az utóbbit támogatom, és nem gondolom, hogy hatalmi szóval kellene minden esetben valamihez hozzányúlni, tehát talán itt sem kellene automatikusnak lenni a blokkolásnak, de jó lenne, ha lenne ennek egy nagyon egyszerű módja, ami hatékonyan, „egy gombnyomással" elérhető lenne.

Szerintetek?

{AnyaMama}

93 komment

biztonság internet gyerek pornó

A bejegyzés trackback címe:

https://anyamama.blog.hu/api/trackback/id/tr635309183

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

vladimir964 2013.05.22. 08:37:01

Lányos apaként tudom: bármiféle tiltásnál sokkal többet ér a beszélgetés. A letiltós progik, az aggódós érdekvédelemért kiáltozás megint csak saját felelősségünk másra hárítása és lustaságunk gyümölcse.
Egyetlen gépünkön vagy ketyerénken sincs blokkoló vagy tiltó/figyelmeztető progi, ennek ellenére nyugodt szívvel engedem neki a használatukat, mivel elmagyaráztam neki, hogy nem azért nem ajánlatos nézni/használni neki valamit, mert egyszerűen tilos, és valakinek - vagy épp nekem - ez okoz kielégülést, hanem mert az ottani dolgokat nem érti meg, vagy félreérti, fel kell hozzájuk nőnie. Persze ez a gyerek és a szülő részéről némi intelligenciát is feltételez. A bizalom és megértés, őszinte megbeszélés bármely kapcsolatban, így a szülő-gyerekében is sokkal eredményre vezetőbb, mint a tiltás, ne adj isten verés.
A sokak által átkozott, és általam nem is használt, de értett Facebookra is azután szabadítottam rá, hogy megbeszéltük a "vigyázz, az ellenség is hallgat" mondat értelmét, a visszaélési lehetőségeket, és csapdákat. Nálunk működik a dolog. Nem vagyok naív, "némileg" értek is a progikhoz, a kezdeti hónapokban tudtán kívül ellenőriztem szörföléseit, Facebookolásait, és nyugodt szívvel megbízok benne. A gyerekek korántsem annyira ostobák, mint aminek hisszük őket, ha értelmes emberként közelítünk feléjük, azt hihetetlen módon értékelik.

Ronald 2013.05.22. 08:44:13

.
Amikor a könyv-nyomtatás megjelent, a papok fel voltak háborodva, hogy az a tuti pusztulást jelenti, ha az írott szó a pórnép kezébe is eljuthat.

Mert ki tudja - lehet akár még eretnek írásokat is ki lehet majd nyomtatni és akkor ajjajj van... meg egyébként is milyen dolog az, hogy más ige is eljusson a néphez, mint az egyházé?

Ugyanis az egyházén kívüli, más tudás terjesztése akkor sokkal nagyobb bűn volt - mint manapság a pornó.

Jaaa, és természetesen szorgalmazták az egyházi könyveken kívüli minden egyéb könyv vagy írás nyomtatásának az azonnali (központi) betiltását !!!!

Na, kb. így vagyunk mi most ezzel a pornó-betiltási üggyel is.

Lehet, hogy 2 évszázad múlva senki nem hiszi el, hogy ilyen egyáltalán valakinek eszébe juthatott a "sötét" 21.-ik században.
.

meow? 2013.05.22. 08:54:06

Mivel a google talalatai a keresesi elozmenyeken alapulnak, nalatok valaki igensok pornot kereshet, mert nekem az elso 8 oldalon semmi pornograf nem jott ki a 'diafilm'-re. Maskor hasznal incognitot es akor nem kell hulye cikket irogatnod.

fourgee 2013.05.22. 08:54:32

@Ronald: Akkor értenék veled egyet, hogyha a pornófilmek 99 százaléka arról szólna hogy egy férfi, meg egy nő. Na de egy ilyen oldalra tévedő gyerek nem ezt fogja látni, hanem még a kreatív emberek számára is korábban elképzelhetetlen variációkat :) Ha ezeket tiltani akarják, az még nem jelenti azt hogy a sötétségben élünk.

A sötétség az, amikor női mellet, vagy meztelen testet cenzúráznak bármilyen TV adásban. Miért káros a női mell látványa egy gyereknek? Nem az táplálta korábban? Vagy akik annyira tiltják, azok az apjuk f...át szopták, vagy mi van? :)))

Meg azt sem fogom fel hogy a meztelen test, ami egy természetes dolog, az tiltott (gondolom akik tiltják azok ruhában születtek és télikabátban szoktak zuhanyozni is és a wc-n sem tolják le a nadrágot meg az alsóneműt), viszont gyilkosságot lehet nézni...

fourgee 2013.05.22. 09:03:55

@meow?: Mielőtt fikázok, először elolvasás után értelmezni kell a szöveget :) Az írásban Anglia meg britek vannak, tehát ők valószínűleg nem magyarul kerestek rá a diafilmre. Egy gyors google keresés azt dobta ki hogy angolul slide strip (bár lehet hogy a brit angolban más, majd utánajárok). A slide strip-et beírva az images.google.co.uk oldalon (mivel sem az angolok, sem a britek nem használják az images.google.hu oldalt) a 3. és 4. képen két nő olajos bírkózását lehet látni, a 4. képen az egyik nyalja a másikat odalent.

Gondolkodj mielőtt fikázol valakit! :)

Nite · http://animecomment.blog.hu 2013.05.22. 09:07:32

@fourgee: +1!
A tartalom szűrése a neten (vagy legalább a safe search a guglin) nem azért jó, mert a gyerek hülye lenne, vagy én túl lusta elmagyarázni dolgokat, hanem mert egynek kiszűri az irreleváns találatokat, kettőnek simán bele lehet futni olyan képekbe, amik ijesztőek, és ha megpróbálod megmagyarázni, csak egyre ijesztőbbek lesznek.
BTW a gugli nem csak a saját kereséseid alapján ad vissza találatokat, úgyhogy azt mondani hogy ne keress pornót akkor nem is fogsz találni elég nagy tévedés.

Before · http://azbeszt.blog.hu 2013.05.22. 09:10:36

@Ronald: bocs, de ekkora marhaságot már rég olvastam.
A pornó mérhetetlenül káros a gyerekekre és nem azért, mert ahogy fourgee írja, hanem azért, mert fogalmuk sincs a dologról és egyáltalán nem is ebben a formában kell megismerkedniük vele. A pornónak semmi köze a szexualitáshoz, egyszerű vizuális inger.

@fourgee: a meztelenség, a mellek tiltása pont akkor baromság, de könyörgöm, ne említsük már egy napon a pornográfiával!!

JewRivers 2013.05.22. 09:13:31

Az Indexet is már csak a pornó adja el a címoldalról!!!

Nevetséges a 18-as karika, ami még jobban felhívja figyelmet, valamint az elmúltál már kérdés, amin ráadásul alapból az Igen gombon áll a fókusz, szinte ki sem lehet kerülni, hogy arcába ömöljön a szenny

Stefánia vagdalt 2013.05.22. 09:18:19

@fourgee: Azért ez egy kicsit a poszt íróján is múlott, ezt a információ-morzsát ő is beleírhatta volna a cikkbe. Logikusan abból kell kiindulni, hogy rajtunk kívül mindenki más hülye és simán belefért volna a postba egy pár szavas magyarázat, hogy ez angolul így meg úgy hanzik. Egyből átjött volna a porbléma.

Peppone Botazzi 2013.05.22. 09:21:40

Valójában zárják le az egész internetet, nehogy beszélgetni kelljen a gyerekkel!

vittore 2013.05.22. 09:25:25

@fourgee: A mellbimbót kicenzúrázzák, de a délutáni műsorsávban a filmek közötti ajánlóban kőkemény gyilkolászásokat mutatnak. A tematikus mesecsatornákon kívül gyerekeket nem lehet nyugodt szívvel a TV elé ültetni.

endike · http://barathendre.wordpress.com/ 2013.05.22. 09:26:28

Vallásszabadság van. A materialista egyház, az ateista egyház és a vallás nélküliek egyháza így terjeszti a világnézetét.

Nguyen 2013.05.22. 09:27:26

Úristen! Tutira lelki sérült lesz az a tinédzser, aki megnéz egy-egy pornót! -- kb. erről szólt ez a cikk. Tény, hogy az "elmúltam 18 éves" kérdés nem valami nagy védelem, na de most egy 14-16 éves megnéz egy-két pornót, nem attól fog rossz irányba fordulni a fejlődése.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.05.22. 09:30:33

A blokkolásnak semmi értelme. Aki ilyet akar, arra nem szabad hallgatni.

873ujr3rk 2013.05.22. 09:45:51

"Hadd hozzak még egy példát, nem csak pornó, hanem agresszív játékok tekintetében is. Amikor rámegyek egy gyerekeknek szánt játékokkal teli gyűjtőoldalra, ami tök jó, itt legalább olyanok vannak, amihez oda lehet a lurkót engedni, és akkor bejön oldalt egy olyan reklám, vagy egy másik az alatt míg a játék betöltődik, amitől elmegy az ember kedve az egésztől, mert arra gondol, hogy mi van, ha a gyerek arra a ránézésre, grafikájában is agresszív játékra rákattint. "

régen a prolik a tv elé baszták a kölyköt amíg a szomszéd gyeses asszonykával megvitatták a világ dolgait. most gyermekeknek szánt játékokkal teli gyűjtőoldal elé passzolják hogy anyu semmiről szóló blogbejegyzést firkanthasson az internetnek.

nincs egyszerű módja. nevelni kell és tanítani.
esetleg írj gabikának hogy védje meg az internetet.

Mikorka Kálmán okleveles duguláselhárító kisiparos 2013.05.22. 09:46:04

@fourgee: A szöveg értelmezését neked is ajánlom. Számomra egyértelmű, hogy poszt toló szmeélyes élményér írja le a diafilmes kereséssel kapcsolatban.

fourgee 2013.05.22. 09:51:24

@Mikorka Kálmán okleveles duguláselhárító kisiparos: Ez már nem az én gondom hogy számodra mi egyértelmű :)))

Ha a fenti írásban britekről van szó, a diafilmre nem jön ki pornó mint ahogy az a magyarra fordított szövegben van, viszont a slide stripre igen, akkor a szövegértelmezéssel nem nekem van gondom, hanem neked :)

Pistának jó lesz 2013.05.22. 09:51:52

@Nguyen: az elmúltam 18 nem a megjelenítést akadályozza, hanem a "nem is szóltak hogy ez pornó, emiatt lett a gyerek lelki sérült, fizessenek 5 csilliót" lényegű pereket. A 14+ éveseket meg nem kell félteni, ha érted hogy mondom, inkább a 10 alattiakat.

- Rendi - 2013.05.22. 09:54:28

@fourgee: Egyes szám első személyben van írva, szóval nálad a labda a szövegértelmezési-problémákat illetően :]

De lehetséges, hogy a szerző lespórolta az idézőjeleket.

Mikorka Kálmán okleveles duguláselhárító kisiparos 2013.05.22. 09:56:18

@fourgee: Lassan írom, hogy te is értsd. Poszt toló olvasott egy brit közvéleménykutatásról és a saját élményeivel illusztrálva közreadja.

A slide strip szóösszetétel pedig nem felel meg a magyar diafilm szó szokásos jelentésénel, vagyis olyan képkockák sorozata egy filmen, ami egy történetet mesél el.

▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒ 2013.05.22. 09:57:30

@fourgee: Szerintem a posztoló keresett rá a diafilmre, nem az angolok. De most férjeura nagy bajban van, mert kiderült, hogy pornót néz.

fourgee 2013.05.22. 09:58:20

@Pistának jó lesz: Hiába mondod neki(k), egy csomó ember kizárólag a saját környezetében tud gondolkodni, tágabb világban nem.

Pl. amikor lehúztam jópár évet Londonban, egyik ismerősömnek mondtam hogy a londoni buszokon elsőajtós felszállás van. Mondta hogy ez nem létezik, nem igaz, mert nem működne. Azt már leszarta hogy én tapasztaltam, ő meg soha nem járt Londonban.

Abba bele sem gondolt hogy a vidéki távolsági járatokon Magyarországon is elsőajtós felszállás van :), meg most a BKV/BKK is kezdi bevezetni. Ennek ellenére szerinte az nem igaz amit én Londonban láttam :)))

kotyomfitty 2013.05.22. 10:01:04

"Az Internet" nem gyerekeknek valo hely.

Menjunk esetleg tizzel az autopalyan, hogy triciklivel is biztonsagos legyen?
Toltsuk fel a vilag osszes tengeret terdig ero gyerekmedenceve?

Nem, epitsunk jatszoteret es strandot, es oda vigyuk a gyerekeket.

Ha a posztolonak nem tetszenek a meglevo onkorlatozo megoldasok, talaljon ki jobbat, es gazdag lesz, de ne "Az Internet"-et akarja megregulazni. Illetve felolem akarhatja, en meg bosszankodhatok, hogy milyen sok hulye van.

Nalunk konkretan a gyerekek bongeszojeben a pbskids.org a kedooldal, a "safe search" be van kattintva a google-n es kesz.
Ja, es adblock plus, de az amugyis alap.

A fentebb emlitett strandnal 2-3 tenyernyivel latszik tobb a pucernos kepeken, annal durvabb dolog (kinek hanyan mit hova dugnak) celzott kereses nelkul nekem soha nem jott elo "csak ugy".

En amugyis inkabb a horror dolgoktol szeretnem megkimelni oket. Mondjuk attol magamat is, ugyhogy nem is jarunk moziba a trailerek miatt.

Ja, es "diafilm" egy szo, ugy meg safesearch:off -ra sem jonnek elo Dia nevu pucernok.

fourgee 2013.05.22. 10:04:25

Érdekes, nálam a diafilmre miért nem ad ki pornót, a slidestripre meg igen? :) Na jó, az sem pornó, viszont egy 10 éven aluli gyermekkel rendelkező szülőnek az.

Tanuljatok inkább angolt, meg szövegértelmezést :)

ratataplan 2013.05.22. 10:06:34

Eddig semmilyen tiltás nem vált be igazán. És nem is fog. Maximálisan egyetértek vladimir964-gyel: a gyerek nevelését nem lehet megúszni. Ez a szülő felelőssége. Nem kényelmes, de még mindig jobb a gyerekkel megbeszélni a dolgokat, mint valami hiper-szuper szűrőprogramot finomhangolgatni órákon keresztül, hogy addig se vele foglalkozz. Aki nem tudja megoldani, hogy a gyermekével töltsön IDŐT, az minek alapított családot!? ....

- Rendi - 2013.05.22. 10:08:32

"Tízből kilenc szülő azt szeretné, ha a kormány blokkolná az online pornót, legalábbis Angliában. Nyilván a vágy az, hogy központilag, egy rendelettel vagy törvénnyel ezt a szándékot kimondva, a szolgáltató ezt automatikusan tegye meg."

1. Nyilván egyszerűbb másra áttolni a felelősséget.
2. Automatikusan? Mert ez annyira nyilvánvalóan egyszerű. Amúgy néhány éve volt olyan ötlet, hogy az összes pornó menjen .xxx TLD alá, de ebből is hiszti volt.

szita szita péntek 2013.05.22. 10:09:48

Szerintem butaság a tiltás. Lányos apa vagyok és határozottan úgy gondolom, hogy pont akkor jött el a pornó ideje, amikor a gyerek kíváncsi rá. Ennyi. A gépemen soha sem lesz semmiféle tiltás ezzel kapcsolatban, mert ezt a fajta mesterséges korlátozást fölöslegesnek, idejét múltnak és _károsnak_tartom_. Beszélni kell a gyerekkel, nevelni és eligazítani a világ dolgai között, hogy képes legyen helyén kezelni a dolgokat. Az, hogy erre számos szülő képtelen, sőt igazából fel sem fogja, hogy képtelen nem indokolja azt, hogy egyre több és több korláttal bástyázzuk körül magunkat.

(Ui.: Nálunk a pornó kérdés még nem aktuális, de a gyerekeim "belső szűrője" megdöbbentően jól működik pld. a játékok és mesék terén. Kerülik az indokolatlan erőszakos, vagy épp a kretén tartalmakat. Nem én tiltom le őket onnan, maguktól távoznak.)

Andie 2013.05.22. 10:13:18

A probléma valós, el lehet bagatelizálni, lehet legyinteni, és jajgatni, hogy miért káros - főleg azok teszik ezt, akinek nincs gyerekük.
Nekem 3 éves a fiam, semmi baja a meztelen test látványával, nem is érdekli, tök természetes neki, hisz mi sem csinálunk belőle ügyet.
A szex és a pornográfia már viszont egy más tészta. Nálunk a gyereket sem a gólya hozza, hanem anya pocakjában növekszik. Azt viszont, hogy hogyan került oda, még egyelőre homály fedi. Nem is nagyon forszírozza, hál'istennek. Meg lesz ennek is a maga ideje. Nem gondolnám, hogy előre mozdítaná a fejlődését ezen információ, így minden ilyen jellegü kép/videó, stb kerülendő nálunk.
De hogy lehet ezt elkerülni?
A fiam - kora ellenére - lazán böngészik a neten. Flashes oldalakon elinditja és használja a játékokat, válogat közöttük, újat keres, stb.
Youtube-on nézegeti a videókat, hallgatja a zenéket, kedvence a Simon's Cat. Ennek -elvileg- külön csatornája van, tehát mikor beirom neki, hogy youtube, és a keresőbe beirom: Simon's cat - egy külön al-lap jelenik meg, ahol csak ezen rajzfilm részei jelennek meg. Az elején. Aztán a harmadik, negyedik videó után jobboldalt, ill a videó végén a kisképek között elkezdenek olyan találatok is megjelenni, amiket bevallom, én sem néznék meg. Daganatos, eltorzult arcú gyerekek, félelmetes betegségek, balesetek videói.
Könyörgöm, hogy a retkes fenébe keverednek ezek egy fenti témájú és című sorozat közé? Ki az a beteg, aki esetleg külön olyan tag-eket ad be, ami beteszi a videót a rajzfilmek közé? Vagy mennyire releváns a youtube szűrője, ha képes ilyenre?

Tehát nagyon észnél kell lenni, és nem hagyni a gyereket önállóan netezgetni órákig.

SarahConnor 2013.05.22. 10:14:29

Nem bírom azt, hogy egyesek azt várják, hogy az internet alkalmazkodjon hozzájuk. Az internet, ami mindig is tele volt nem gyereknek való tartalommal - ebből felesleges pont a pornót kiemelni.
Az internet nem fog alkalmazkodni, és szvsz nem is kell. Ha gyerekem van és olyan elveket vallok, hogy nem akarom, hogy bizonyos dolgokat idejekorán lásson, akkor szűrőprogramot használok, vagy letölthető gyerekbiztos böngészőket. Macerás? Bocs, ez van. Akarod vagy sem azt a biztonságot?
Franciaországban az egyetemi koliban blokkolva volt minden 18+os oldal. Nem mintha azokon akartam volna lógni, de sok problémát okozott, mivel "túlérzékeny" volt a beállítás, és többek közt filmes és egyéb blogokat is pornográfnak ítélt (alaptalanul). Viszont baromi megbízhatóan működött, ha valamit nem nyitott meg, nem volt apelláta. Igenis lehetséges az alapos szűrés, úgyhogy tessék szűrni a netet, nem pedig a sarkaiból kimozdítani a világot, csak mert a gyerek így meg úgy. Mi a túrót keres a gyerek a net előtt amúgy is? Ja, elfelejtettem, hogy ilyet nem is szabad kérdezni, mert mit szólok én bele a gyereknevelésbe. Miután a 9 és 10 éves gyerekek órákat püfölik a netet egy nap, véletlenül se a szülőnek teszünk fel kérdéseket.

Eltévelyedés · http://gumimacik.blog.hu/ 2013.05.22. 10:15:44

@Ronald: Mondjuk jogos is volt az egyház félelme, mára a valáls európában eléggé visszaszorult, volt mitől félteni az egyeduralmukat. Szerencsére nem volt sok eszközük:)

Yasashi Tanuki 2013.05.22. 10:17:00

@ratataplan:
"Eddig semmilyen tiltás nem vált be igazán. És nem is fog."

Ha szándék van rá akkor működik a tiltás. A facebook-on vagy a youtube-on pl. nem találsz pornót, ha mégis felkerül akkor pillanatokon belül leszedik. A többi szolgáltató és keresőmotor ugyanúgy szűrhetné a tartalmakat, ha lenne rá szándék.

prometheus_X 2013.05.22. 10:24:27

Tiltsuk be az életet. Túl veszélyes a gyerekekre nézve. Bár, igazából a felnőttekre nézve is. Főképp, hogy a Földön 100%-os a halálozási arány.

Nyugaton az emberek azért lusták nevelni a kölküket, mert alapjáraton lusták. Közép és kelet európában meg azért, mert még mindig azt hiszik, hogy ez az állambácsi dolga.

A pornóról és az "erőszakos" játékok veszélyességéről pedig konkrétan az a véleményem, hogy a városi szmog többet árt egy gyerek fizikai és szellemi fejlődésének.

Kedves Aggódó Anyuka Posztoló: vagy megérti gyorsan, hogy nem lehet időtlen időkig hülyének nézni a gyermekét, vagy a még lehetséges idő letelte után súlyos következményekkel lesz kénytelen szembesülni.
- A szex pontosan annyira természetes dolog, mint a légzés vagy az anyagcsere (csak, hogy disztingváltan fogalmazzak)
- A hírekből, akár a neten, akár a TV-ben, akár az újságokban jelentősen több és mégjelentősebben realisztikusabb erőszak ÖMLIK, ellenben ezek külső ingerek amik feszültséget okoznak, míg egy "erőszakos" játék a feszültség levezetésére alkalmas. A felgyülemlett frusztációk pszichológusok és családjaik ezreinek adnak többtíz éve biztos anyagi jólétet.

Ironikus nyitógondolataimhoz visszatérve: Kedves Szülő, sajnálattal tudatom Önnel, hogy a világ akkor sem válik tökéletessé, ha picifiának-picilányának tökéletesre próbálja sminkelni, ezért ahelyett, hogy születése óta hazudik neki (hol ténylegesen, hol csak elfedve a valóságot), próbálja meg elmagyarázni az összefüggéseket - hosszabb távon kizárólag ez a módszer védheti meg a sérüléstől.

vittore 2013.05.22. 10:26:51

@ratataplan: A hozzászólásod teljesen helyén való.... volt az utolsó mondatig. Lelkes szülőként minden szabadidőmet a gyerekeimmel töltöm, igyekszem változatos elfoglaltságokat kitalálni, de igenis vannak olyan helyzetek amikor,
1: hasznos lehet fél órát a számítógép elött ülni a gyereknek
2: elkerülhetetlen, hogy a napi rutin munkák elvégzése miatt ne kössem le a gyereket olyan dologgal ami érdekli.

Akkor én most MINEK alapítottam családot???

Én is félek, hogy esetleg nemkívánatos oldalra téved a gyerek, de kis odafigyeléssel és kontrollal szerintem kordában tarthatóak a korhatáros tartalmak.

873ujr3rk 2013.05.22. 10:27:37

@Andie:
"Nekem 3 éves a fiam" .. "Flashes oldalakon elinditja és használja a játékokat, válogat közöttük, újat keres, stb."

mivel fogod szórakoztatni 10 évesen ?

mármint, 3 éves gyereknek kurvára nem számítógép, internet és korlátlan ingerözön kell, mert olyan szinten kúszik az egekbe az ingerküszöbe, hogy néhány év múlva kb semmi nem fogja lekötni. 7 évesen suliba megy és teljesen természetesen nem fogja tudni mire vélni azt a helyzetet amikor több mint 5 percig olyasmire kell majd figyelnie ami nem ad azonnali pozitív visszajelzést.

persze nem akarok beleszólni, te tudod:)

873ujr3rk 2013.05.22. 10:31:48

@vittore: "Akkor én most MINEK alapítottam családot???
"

nem tudom. talán kimaradt egy barátok közt és el kellett ütni az időt ?

"1: hasznos lehet fél órát a számítógép elött ülni a gyereknek
2: elkerülhetetlen, hogy a napi rutin munkák elvégzése miatt ne kössem le a gyereket olyan dologgal ami érdekli."

miért lenne hasznos ?
miért lenne elkerülhetetlen ?

hallottál már pl könyvekről ?
esetleg hmm játékokról ?
papír, ceruza ? (esetleg filctoll???) festék, gyurma fakocka ?

vittore 2013.05.22. 10:35:11

@Eltévelyedés: pont most írtam @ratataplannak le erről a leültetésesdiről a véleményemet.

Közben esezmbe jutott egy ismerősöm, akinek lassan négy éves lesz a gyereke, nem látott még tévét életében, csak a nagyanyjánál fél órára, mert anyuci annyira óvaja a modern világ fertőjétől. Ettől jobb a gyereknek? Egy szart. Ki van éhezve az információra.(abba nem merek belegondolni, mi lesz vele az oviban...) Tudomásul kell venni, hogy változik a világ. Megint csak azt tudom írni, hogy mértékletesség és szigorú kontroll mellett a igenis hasznos a TV és a számítógép.

vittore 2013.05.22. 10:37:11

@873ujr3rk: kérlek fuss neki még egyszer annak amit írtam, értelmezd, és ha sikerült akkor írj hozzászólást. Ha nem megy, szólj, segítek kiemelni a megfelelő részt.

ratataplan 2013.05.22. 10:38:09

@Yasashi Tanuki: A fb és a youtube kereskedelmi szolgáltatások, melyek reklámokból tartják el magukat, ezért komoly stábot alkalmaznak, hogy szűrjék, amit az EULA-jukban tiltanak. Ha nem tennék, a renoméjukat rontanák, ergo kevesebb hrdetőjük (bevételük) lenne.
Az államilag előírt szűrés plusz költségét és esetleges kényelmetlenségét én is viselném, aki pedig egyáltalán nem vágyik rá, mert tudja kezelni a problémát.

SarahConnor 2013.05.22. 10:38:43

@vittore: A kulcsszó a szigorú kontroll, pontosan. De ez a kontroll a szülőtől kell, hogy származzon, nem a külvilágtól. Ne a világ vágja haptákba magát, hanem a szülő neveljen és mutasson példát. Mert ennyi erővel akkor kérelmezzük állam bácsit, hogy tiltsa be az autókat, ugyanis félünk, hogy elütik a gyereket. Nonszensz. Meg kell tanítani közlekedni, meg nem kell elengedni egyedül a suliba.

Taurusz 2013.05.22. 10:41:50

Persze, tiltsák be, meg cenzúra... Inkább a nevelés fontosságát kellene kihangsúlyozni, mint itt is írták sokan.
Meg az erőszakos játékok: inkább mesélj a gyereknek. De nehogy erőszakosat! Mint pl. mikor egy testvérpár kikerül otthonról, egy erdőben elkezdenek tönkretenni egy házat, és mikor előkerül a tulaj, szegény vénasszonyt még meg is gyilkolják, és simán bevágják a kemencébe. :)

szita szita péntek 2013.05.22. 10:42:21

@vittore: Jaja. :) Egyszer összefutottam egy tanulmánnyal (rég volt már, tuti nem találnám meg) ami azt vizsgálta, hogy a gyerekek kreativitása,ügyessége mitől fejlődik jobban: a felnőtt fejjel hasznosnak, jónak és szépnek látott játékoktól (építőkocka, kisvasút), vagy a csiricsáré színes műanyag sz*roktól. Nos az utóbbi nyert. Ezen az íven haladva szerintem tudomásul kell venni, hogy világunknak komoly része a média, a számítógép és az internet. Az ha ezektől vagy akár ezek egy részétől eltiltjuk a gyereket szükségképpen hátrányos. (nem azt akarom mondani, hogy állandóan a net előtt üljön, de időnként hasznos lehet.)

MolnarErik · http://heraldika.blog.hu/ 2013.05.22. 10:49:28

Hát én bizony kipróbáltam, és a diafilmre az első 3 oldalon nem jött ki semmiféle felnőtt/erotikus találat. De biza nekem még az olyan, pikánsabbnak számító szóra sem jött ki semmi különös, mint a harisnya, csak webshopok ill a harisnya wikipediás szócikke. A probléma oka nyilvánvalóan ott van, h a google megjegyzi, h milyen jellegű oldalakra látogattak el az adott gépen a google keresőjéből, és mivel az illetőnél nyilvánvalóan elég sok pornóoldalra mászkáltak, így később már ha csak lehet előre sorolja a pornóoldalakat, mert tudja, h a keresőnek erre van igénye. Szal vki nagyon álszent ott a kedves posztoló családjában, és rengeteg pornót néz. (egyébként azért én se vagyok szent, szoktam felnőtt tartalmakat nézni, csak nem keresőből, hanem közvetlen url alapján, így a google se irányít állandóan pornóoldalakra).

ratataplan 2013.05.22. 10:52:05

@vittore: Valóban. Amit nem írtam le az első kommentemben (talán kellet volna), hogy aki nem tudja felügyelni a gyermeke internetezését és/vagy max. 1-2 óra guglizást és programbeállítást nem képes megoldani az ingyenes és teljesen személyre szabott szűrés érdekében, az talán köttesse ki vagy zárja el az internetet a gyerek elől. Ugyanúgy, ahogy nem tartunk csőre töltött fegyvert sem a kiskorú gyermekünk keze ügyében.
Csak azt szeretném, hogy a saját felelősségünket a saját családunk biztonságával kapcsolatban ne próbáljuk már az államra tolni.

MolnarErik · http://heraldika.blog.hu/ 2013.05.22. 10:58:34

@fourgee: Egyértelműen a posztoló keresett rá a diafilmre: "Engem, ami egyszer ledöbbentett, az a „diafilm" volt, ezt beírtam, és az első oldalon, sőt, ha jól emlékszem az első néhány találat között is volt olyan oldal, amin pornográf tartalom volt."

Zensual · http://thaikep.blog.hu 2013.05.22. 10:58:50

Szerencsésebb lenne egészében vizsgálni a felmérés eredményeit (eredeti itt: www.naht.org.uk/welcome/news-and-media/key-topics/parents-and-pupils/parents-want-schools-to-manage-dangers-of-pornography-says-survey/ .)

Egy másik kérdés (2) ugyanis azt mutatja, hogy a megkérdezettek nyolcvan százaléka már most is biztos benne, hogy a gyereke védve van a szexuális/erőszakos online tartalomtól.

Az is érdekes, hogy eleve rávezető módon tették fel a blokk-kérdést ("Legyen-e minden internetes készüléken autómatikus pornóblokk, amit csak a használó beleegyezése oldana fel? Igen/Nem").

Árnyaltabb képet kaphattunk volna, ha például ezt a módszert más megoldások alternatívájaként tüntetik fel, és úgy lehetett volna választani.

vittore 2013.05.22. 11:05:02

@ratataplan: Pontosan. Nem lehet a felelősséget az Internetre vagy az államra tolni, elsődleges a szülői kontroll.

Avatar 2013.05.22. 11:13:00

Múltkor nyugodtan netezgettem, aztán egyszer csak belefutottam egy ilyenbe:
www.irodalmiradio.hu/femis/michelangelo/02szobrok/03feszulet.jpg
Na mondom, ha ezt egy gyerek meglátja, azonnal károsodik, és fejlődési rendellenessége lesz. Szerencsére hamar rátaláltam a megoldásra:
www.godblock.com/
Kár, hogy még nem készült el. :(
Szerintem ilyet kötelezően telepíteni kellene minden gépre, de különösen az iskolai számítógépekre, nehogy ilyen - az iskolákban nem kívánatos - tartalmakkal kelljen szembesülnie a gyermekeknek.
:)

flea 2013.05.22. 11:20:43

A reklámok okozta probléma megoldható Adblock Plus segítségével (egyébként is ajánlott, csökkenti az állandó idegesítő villódzás következtében fellépő idegroham kockázatát).

A többire nincs igazán jó ötletem.

AnyaMama 2013.05.22. 11:25:34

@kotyomfitty: a szöveg nem arról szól, hogy az internetet szeretné megregulázni a posztoló, hanem arról, hogy a brit szülők 10-ből 9-en ezt szeretnék. Valamint egy probléma felvetéséről van szó, arról, hogy jó lenne, ha egyszerűen "gyerekbiztossá" lehetne tenni egy gépet, nem arról, hogy tiltsunk mindent.

AnyaMama 2013.05.22. 11:33:49

@prometheus_X: a gyerekemet nem nézem hülyének, sőt a korának megfelelően a szexről is elbeszélgetünk vele, és a számítógéppel kapcsolatban is igyekszünk tudatosítani a lehetséges veszélyeket, ugyanakkor engedjük nekik a használatát, de nem korlátlanul.

MolnarErik · http://heraldika.blog.hu/ 2013.05.22. 11:35:51

Ja igen, és inkább amiatt kéne aggódni, h mit töltenek fel a gyerekek, ahelyett, h mit töltenek le.

AnyaMama 2013.05.22. 11:39:54

@873ujr3rk: Az, hogy a gyerek játszhat egy internetes játékkal, az számodra azt jelenti, hogy órákra "oda van baszva a gép elé" - a te szavaiddal élve. Ha a poszt a semmiről szólt, akkor meg miért vetted a fáradságot, hogy kommentelj?

komplikato 2013.05.22. 12:04:35

Nyilván szükséges ilyen szűrés. Ezt egyszerűsítette volna le a sokszor megtorpedózott tervezett, miszerint minden hivatalos pornó oldal XXX domain alatt fusson a könnyebb blokkolhatóság miatt. Minden más pornó tartalmú anyag meg teljes tiltást és szabálysértést vont volna maga után.
Nyilván egyenként is lehet blokkolni, de nagyságrendekkel több munka.
Viszont az internetről kitiltani őket meg nyilvánvaló marhaság.

Stohl András 2013.05.22. 12:07:44

Tul sok a felnott tartalom a neten. A gyerekeknek gyerekpornot kene kesziteni, azt nyugodtan nezhetnek. Ez megoldana a problemat.

komplikato 2013.05.22. 12:09:17

@- Rendi -: Erről a felelősség áttolásról az jut eszembe, hogy hosszú időre visszamenőlegesen mindig volt bűnbak, könyvek, zenei irányzat, mozi film, tv műsor, számítógép játék, stb. amire rá lehetett fogni, hogy azok miatt agresszív vagy szuicid a gyermek.
Ha ezek nem vállnak be még rá lehet fogni a gyerek haveri körére, tanáraira, a szomszédra ... stb.

komplikato 2013.05.22. 12:11:45

@MolnarErik: Az ugye megvan, hogy a gépen lévő OS-től, a rendszer nyelvétől, a használt böngészőtől és verziószámától, valamint annak beállításaitól (lokalizáció, stb.) függ a találat?
Tehát simán ugyan azon gépen másik böngészővel teljesen másokat talál a kereső.

873ujr3rk 2013.05.22. 12:14:23

@AnyaMama: a bosszantóan semmitmondó
internetrőlmindentudókonrádok,
wcpapírgurigábólkreatívkodók,
nagyon voltmáros vackok tükörfordításait publikálók,
gondosanyák ostobaságait megosztó blogokba mindíg beletrollkodok.

nem is rád haragszom, csak az bosszant h ilyen faszságok publicitást kapnak. ha jobban belegondolsz te is a semmiről írtál.

"jaj azt olvastam, hogy az interneten erőszak és pornó van és ezt nem szeretik egy másik országban, szóval tiltsák be vagy legyen már valami."

ennyike. csak több mondatban.
sem megoldás, sem a probléma körbejárása, szűrőprogramok kipróbálása, tesztelése, ajánlása, esetleg azon módszerek bemutatása, melyeken keresztül a gyerek mégis biztonsággal böngészhet, semmi. csak egy ostoba populista pistának jó lesz típusú tucatbejegyzés.

MolnarErik · http://heraldika.blog.hu/ 2013.05.22. 12:28:04

@komplikato: Megnéztem az explorerrel is, ott se jött pornó a diafilmre az első oldalon.

Miumiu 2013.05.22. 12:29:39

Javaslom mielőtt bárki leülteti a gyerekét az internet elé tanulja meg maga is használni azt. Érdekes nekem soha nem dob ki hardcore pornót ha a Google-t használom, pedig nem gyerek-tartalmakra keresek, be kell kapcsolni a safe-search opciót. Mivel az átlagember amúgy se díjazza, ha millió pop-up ablak ugrik az arcába ha rámegy egy linkre az adblockot is alap telepíteni. Nem az a megoldás hogy elzárjuk az Internettől, hanem az, hogy beszélgetünk vele és tudatosítjuk benne ha bármi kérdése van, vagy lát valamit, ami zavarja vagy amit nem ért akkor nyugodtan forduljon hozzánk és ekkor leülünk vele és megbeszéljük mit látott.
Sokkal veszélyesebbnek tartom a képeknél/videóknál/játékoknál a különböző közösségi, ismerkedős és chat oldalakat.

zomg · http://lixnix.tumblr.com 2013.05.22. 12:43:45

hat nem tudom, regebben ez ugy ment hogy bekerultel a koliba es ment korbe az OKM meg a mit tudom en melyik nagy csocsos ujsag. ez most annyiban valtozik meg hogy a fiatalaok nem egy osszeragatt lapokat tartalamazo ujsag reven jutnak hozza a tartalomhoz. szerintem mindegy mi megy az interneten ez a hormonalis eresre nincs semmifele hatassal. persze pont angliaban ahol a legnagyobb fergek laknak egesz europaban, akiknek ket sor utan teljesen oke szetverni barmilyen kocsmat, a noknek meg kb. annyi a moraljuk hogy "fancy a shag honey?" nah ott ez gecinagy problema.

AnyaMama 2013.05.22. 12:45:54

A "diafilm" keresés élmény korábbi, azért is írtam, hogy "ha jól emlékszem", és azért tettem bele a posztba, mert annyira megdöbbentett akkor. Valóban elkövettem azt a hibát, hogy most nem kerestem rá újra a szóra, azóta persze megtettem, és nekem sem hozott most ki ilyen találatot. Ettől még fenntartom, hogy egyébként nem szexuális tartalmú keresésekre, akár képek tekintetében nagyon könnyen beleütközhet olyasmibe az ember vagy a gyerek, ami nem az eredeti cél volt.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2013.05.22. 13:14:14

nehéz kérdés.

A legfontosabb a megfelelő gyerek-szülő kapcsolat lenne. Hogy előtte, de főleg után meg merje kérdezni a gyerek, hogy akkor ezt most hogy, és a szülő meg el merje, akarja mondani a gyereknek a gyerek szintjén, hogy mi volt az.

De beszélgetni, meg nevelni sokkal nehezebb, mint tiltani, meg elzárni.

AnyaMama 2013.05.22. 13:22:03

@873ujr3rk: az a helyzet, hogy ez egy problémafelvetés akart lenni, a blog benyomásokról, illetve események, hírek kapcsán felvetődött gondolatokról, esetleg saját tapasztalatokról szól. Valóban nem járja körül a maga teljességében a témát, de nem is ez a célja. Ellenben ha gondolod nyugodtan írd meg a "sem megoldás, sem a probléma körbejárása, szűrőprogramok kipróbálása, tesztelése, ajánlása, esetleg azon módszerek bemutatása, melyeken keresztül a gyerek mégis biztonsággal böngészhet", ha van ezekre javaslatod, vagy többet tudsz a biztonságos internetezésről,és szívesen kiteszem a blogra. anyamamablog@gmail.com

protézisesh 2013.05.22. 13:29:19

@Andie: "Nekem 3 éves a fiam, (...)
kora ellenére lazán böngészik a neten. Flashes oldalakon elinditja és használja a játékokat, válogat közöttük, újat keres, stb."

Basszus, egy három éves gyereknek baromira nem a számítógép előtt a helye!!! Nálam még a 10 éves sem kapcsolja be a gépet egyedül, sőt hétköznap se tévé, se számítógép. Olyan van, hogy megmutatok nekik (a kicsi 6 éves) egy-egy érdekes videót, vagy elindítok nekik egy Pom-Pom meséit youtube-ról (tévén, nem PC-n!), de maguk nem kutatnak benne. Viszont mindegyik tud bicajozni, korcsolyázni (görkori+jégre való), síelni, fel tudják nyergelni maguknak és meg tudják ülni a pónit a lovardában, a nagy mesét olvas (akár a kicsinek is), a kicsi meg sokképes könyveket (lovas albumok, NatGeo könyvek, stb) nézeget egyedül. Mellesleg nagycsoportos óvodásként nem csak a betűket-számokat ismeri, hanem egész szavakat-mondatokat is elolvas és megért. (Ez utóbbi a magyar felnőtt lakosság 1/3-ának sem megy...)

Nem hiszem, hogy bármiről is lemaradtak volna azáltal, hogy 3 éves korukban nem b@sztam őket oda a számítógép elé, hogy "nesze jáccá!"

Perspektívában gondolkozva meg @873ujr3rk: kollégával mélyen egyetértek: mit fog a gyereked később csinálni? Mi fogja lekötni? Hogyan fog élvezetet találni egy fehér alapon fekete vonalakat tartalmazó statikus hardver nézegetésében? (gyk: KÖNYV)

Még nem késő, hogy foglalkozz a gyerekeddel, bár 3 éves korára egy csomó minden már örökre bevésődött neki...

felka 2013.05.22. 13:34:08

előrelátható volt hogy a posztoló kap hideget-meleget, és a fő csapásvonal az lesz, hogy miért net elé ülteti a gyereket ahelyett hogy nevelné, játszana vele stb.
nekem viszont tetszik a téma, mert igen, a gyerek nézi a youtube-ot, de csakis miután beszélgettünk/gyurmáztunk/sétáltunk, ez egy ilyen gyerek na.
de magam is megdöbbentem amikor a pl.kisbabás/kiskutyás videók között böngészve torz, horrorba illő, igazi beteg videókra leltem, alig volt időm ellapozni, mielőtt kiszúrja a gyerek..

Mega Héja 2013.05.22. 13:37:14

Én azt láttam a tévében, hogy mindenki gazdag, boldog, ha küzd eléri céljait, a jó és az igazság mindig győzedelmeskedik.

Aztán rájöttem, hogy ez kurvára nem így van...

De olyan naiv valamiért sosem voltam, hogy elhiggyem, minden csaj szereti seggből szájba.

Ha a gyereked nem hülye, rájön hogyan működik a világ. Ha segítesz neki, akkor gyorsabban. És akkor megtalálhatja a szépségekhez vezető utat.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.05.22. 13:40:49

@Avatar:

A módszeredet már próbálták Leninék. Nem jött be.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2013.05.22. 13:44:21

@protézisesh:
Szerintem Neked egyáltalán nincs gyereked. A mai tízéves generációnak teljesen természetes, hogy facebookon tartják a kapcsolatot. Az email már ki is ment a divatból, max még az online chat. De attól ők még ugyanúgy bandáznak, barátkoznak, programjaik vannak. Az okos telefon, a számítógép ugyanúgy csak egy média, mint maga a könyv is. Az számít, milyen tartalommal töltöd meg. Sőt, úgy veszem észre egyre inkább a tartalom számít. Az én 11 éves lányom pld azért nem féltem, hogy pornóra fut a neten, mert nem érdekli. Ha elé kerül, továbblöki, mert számára érdektelen, nem érdekli, visszataszítja, mint pld. a horror.
A számítógép, internet csak egy eszköz. Meg kell tanulni használni. Ez a gyerekkel foglalkozást igényel, de szerintem még Te sem tudod használni.

A legfontosabb szerintem, hogy annak a szegény gyereknek legyen annyi valódi élménye a valódi világban, hogy ne akarjon belesüllyedni a virtuálisba...

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.05.22. 13:44:54

@vittore:

Igazad van. A nagyobbik gyerekem 2 évesen kezdett távát nézni és 4 évesen számítógépezni. Mindez igen hasznos.

A tilalommal körbevett gyerekek visszamaradnak a fejlődésben.

JewRivers 2013.05.22. 14:08:51

@meow?: Ja hülyeségeket beszélsz.
Igen, a saját szokásokat IS hozzá adja a sorrend véglegesítéséhez, de ez azt nem zárja ki, hogy azon a gépen amin akár soha nem néznek felnőtt tartalmat, ne adná be találatként.

Próbaként gépeld be azt az egyszerű magyar szót a google imagesbe, hogy alma. Fogadjunk, hogy az első oldalon lesznek meztelen képek, vagy leszbikus csók. Pedig nem is nézel ilyet!

Ez csak egy példa volt, ami közvetlen nem gondolnál releváns találatot egy egyszerű hétköznapi,gyermekek által begépelt szóval kapcsolatban.

És hidd el, ennél durvább tartalmakat is feldobhat mindenféle védelem, rá OK-zás nélkül, legyen az homo- vagy egyéb, gyermekek számára károsan ható tartalom.

Múltkor ember szívét rágta egy harcos, ezzel nyitott például az Index is!!!

Andie 2013.05.22. 14:09:57

@protézisesh: Azt nem értem, ez miért zárja ki mindazt, amit felsoroltál? Végletekben gondolkodtok. Hogy van a "kocka" gyerek, aki egész nap (3évesen!!) zombul a gép előtt, és levegő nem éri - ill van a woodstocki "jógyerek", aki ir, olvas, bicajozik, korizik, lovat nyergel és szabadfogásban búvárkodik 3 évesen.
Ez hüjeség. Én 6 évesen kaptam meg a C64-esemet, akkor, amikor a korosztályom még szöcskék lábát tépkedte ki, meg bandázott a téren. Énis bicajoztam, meg bunkert épitettem a Tisza árterében a fákra, és indántábort -meg mást is - vertünk az utcabeli kölkökkel. Ettől függetlenül középsulira már perfekt programoztam, tisztában voltam a számtech alapjaival, a korosztályomból szerintem elsőként. Azóta is ebből élek, hál'istennek nem is rosszul.
A fiamat sem úgy kell elképzelni, hogy egész nap a gép előtt zombul. Mitőbb, bármennyire is jól hangzik számotokra, nem én kényszerítettem a gép elé. Amig nem járt oviba, az anyja volt otthon vele, én nem engedtem vissza dolgozni, mondván a gyereknek az a legjobb, ha 24 órában velünk van.
Mióta oviba jár, azóta ha hazaérek, nincs maszek, nincs semmi, csak ő. Erdőt járunk, ismerkedünk a növényekkel, bogarakkal, állatokkal. Van egy állatos-növényes kisokosa, a gombákat már kivülről fújja. 3 évesen ismeri a betűket, bár szavakat még nem olvas össze. A számokat 20-ig. Bicajozik, ugrálózik a trambulinon, az udvar kész gyerektábor, a hintától kezdve a fellógatott gumiig. Együtt főzzük a bográcsost és a szalonnát nyárson hetente többször is.
Ja, és igen, emellett szerdán 18-20 között játszhat a flashjátékokkal, vagy jutubozhat. És ha én hireket olvasok, vagy nézegetek valamit, és odaül mellém, nem zavarom el. Elmagyaráztam neki mi az a google, mi az internet, mi a vissza gomb és a kedvencek. Mert hozzátartozik a mai ismeretekhez, a kulturánk része. Ha felnő, én a legszélesebb és legbővebb ismeretekkel kívánom az Életbe engedni, már ami tőlem telik - szerencsére Apám is így gondolkodott, így nem kell szégyenkeznem. Az ovónő pl a minap kiakadt, hogy a fiam kiselőadást tartott a Naprendszerről, a bolygókról, pályájukról és a Nap működéséről.

protézisesh 2013.05.22. 14:16:57

@newtehen (egyszerű mint a faék - de működik): persze, az egészet csak kitaláltam. A nagyobbiknak tegnap volt a 10. szülinapja, megkapta élete első telefonját. Facebook-ra 10 évesen fel se tudsz jelentkezni, csak kamukkal.

Hiszek benne, hogy a gyerekemnek több értéket és személyes élményt adok azzal, hogy lovagolni tanítom, mint azzal, hogy a kezébe nyomott telefonnal leráznám, ő meg kamu FB profillal este 11-kor közzé tehetné a "lájk ha nem alszol" jellegű hasznos információkat...

Ha végiggondolnád, hogy egy 10 évesnek milyen "kapcsolattartási" igénye/szükséglete van, amit nem lehet az iskolai szünetben, meg a játszótéren, meg az edzésen letudni, rögtön rájönnél, hogy az a "kapcsolattartás" ami a FB-on megy, az csak egy PÓTCSELEKVÉS, mert a szülő szarik rá, a 20-30ezer forintos kütyüvel letudta a gyerekkel foglalkozás összes nyűgét. Mivel a gyerekek 90%a így járt, egyenes út vezet a valós élettel és valódi környezetével nem törődő, azt megérteni nem képes generáció(k) kifejlődése, ami közép/hosszútávon csak az aktuális barátokköztön tengődő, gondolkodásra képtelen birkanyájat szaporítja.

Légy büszke rá, hogy a te gyereked tud telefonon fészbúkolni, meg hogy kikerüli a pornót. Beszélgetni pl. tud veled fél órán keresztül?

873ujr3rk 2013.05.22. 14:19:20

@AnyaMama: szerintem normálisan kell őket nevelni.
szűrőkkel, tiltásokkal nem tudod megóvni őket.

ez például ártatlan labirintusjáték:

www.maniacworld.com/maze_game.htm

mindenképpen hanggal próbáld ki.

protézisesh 2013.05.22. 14:19:56

@Andie: ha tényleg így van, ahogy írod, akkor szerintem okés. De ugye elfogadod, hogy a tévé/PC elé zombított kisgyerekek nagy részének tizenéves koráig többnyire semmilyen személyes élménye nincsen valódi állatokkal (kutya, macska, stb)?

873ujr3rk 2013.05.22. 14:24:12

@newtehen (egyszerű mint a faék - de működik): érdekes pedig kb ugyanazt gondoljátok.

"ha foglalkozva van vele":) nem lesz baja.
nem az internettel vagy a tvvel van a baj, hanem azzal ha azt gondolja valaki hogy ezeket az eszközöket kontroll nélkül használhatja a gyerek, hiszen addig legalább leköti és milyen jópofa a pisti hogy tud "számítógépezni".
ilyen esetben teljesen hatástalan a 18as karika, vagy a szűrőprogram, mert jóska simán átküldi csatolmányként a seggbőlszájbát.

Andie 2013.05.22. 14:35:33

@protézisesh: Ismerem ezt a fajtát, és öszintén csodálkozok - ill fel is háborít - hogy az ilyen miért vállal(hat) gyereket. Az ilyennek nem való. Kutya meg macska (vagy inkább se) való neki. Egy gyerek felelősség. Nem csak addig kell örömködni neki, amig megkapjuk a támogatást meg a CSP-t rá, az asszony meg letudhatja a barinők előtt, hogy ezis megvan (ismerek ilyet is!! Sőt, kettő volt a limit, és meglett!! hüh!).
Egy gyerek felelősség. Akkora, amit még sokan nem is látnak át akkor sem, mikor már 3-4 vagy akár 10 éves az a gyerek.
Egy gyereket nevelni kell. Jobban, okosabban és ügyesebben, mint egy érzékeny, sérülékeny növénykét. Hisz ebből ember lesz, ha igaz, egy egyéniség, melynek formálását mi kezdjük el, és a mi hatásunkra ő viszi tovább. Ha mi rossz irányba indítjuk el, vagy semerre sem indítjuk el, azt már rohadt nehéz korrigálni - a társadalom ugye tudjuk, nem jeleskedik ebben.
Nekem a gyerekem a kincsem, az életem legnagyobb értelmes és egyetlen oka mostmár. Úgy bánok vele, mint magammal bánnák, ha kicsi lennék, sőt, 10x úgy. Nehezen mondok nemet, mikor rágja a fülem, hogy apaaa, a telefonoddal had játszak már egy kicsiiiit, csak az ürmalacossal! - hát rohadt nehéz azt mondani, hogy nem, most kimegyünk az udvarra bogarászni, nyulazni, macskázni, akármi. Megy is a hiszti, de épp emiatt, amit mondtál - okosan - meg kell tagadjam tőle egy szint felett.
Simán megtenné, hogy órákat ül a gép előtt - bár szeret abba is bevonni, mondván ezt a pályát nem tudom megcsinálni, segíts! - de nem. Van egy időszelet, amit a gépnek szentelünk, van egy amit tévézésnek (általában nem a tv műsort, hanem lemezről, meséket, vagy őt érdeklő akciófilmeket, pl vasember, transformers, pókember, stb) , és kész. Az idő 90%-a _közös_ időtöltés, aminek aktív részese vagyok énis, az anyja is. Ettől család a család. Nálunk nincs ilyen, hogy "kérdezd anyádat", vagy "eridj a szobádba és jáccál" - esetleg "nemtudom fiam, haggyál már". Apa és anya mindig mindent tud, ha nemtud, azonnal utánanéz, és mindig van ideje mindenre.

Na?? 2013.05.22. 15:01:33

Aki blokkoltatni akarja az internetet, költözzön Kínába. Ott már megoldották (úgy-ahogy, mert aki ismeri a rendszer működését, az tudja, hogy minden ilyen blokkolás viszonylag egyszerűen kijátszható).

Na?? 2013.05.22. 15:08:50

@Ronald:
Hát igen, milyen érdekes, hogy egyesek még a könyvnyomtatás megjelenése után ennyi évvel sem tanultak meg írni rendesen...

Szóval tényleg nem volt igazuk a papoknak.

Egyébként meg régen a falun biztos elrejtették a gyerekek elől, amikor basztak az állatok, nyilván. Biztos nem a 8-10 éves gyerekeket bízták meg azzal, hogy vigye el búgatni a disznót a kanhoz.
Vagy akár a szülők is mennyire rejtve baszhattak az egyszobás vályogviskókban.

Rengeteg lelki sérült gyerek is volt ám akkoriban, nem úgy, mint most!
Már csak azon is látszik, hogy akkor milliószámra volt igény a pszichológusokra, nem úgy, mint most, amikor mind az éhenhalás szélén tengődik.

Itt tényleg ennyi embernek fáj a gondolkodás?

Eltévelyedés · http://gumimacik.blog.hu/ 2013.05.22. 15:22:10

@vittore: Ó, lehet h félreérthető voltam. A számítógépet és az internetet hasznosnak gondolom, nem tiltanám el tőle. Bár időbeli korlátokat felállíthatok.

A TV is lehet hasznos, ha már ki tudja választani magától, mit AKAR megnézni. Csak úgy leülni és bámulni viszont haszontalan. És ugye nem csak TV műsor elé lehet leültetni, a kedvence meséjét is lehet nyomatni valami előre felvett formátumról. Sőt. A kedvenc meséket ismerni is KELL, mert egyrészt szórakoztatja, másrészt ha nem ismeri a legújabbakat, nem működik a szocializáció sem az oviban, mert nem tudja miről beszélnek a többiek.

Szóval csak a céltalan, "maradj csöndben, tévézzél kisfiam" jellegű tévézés ellen vagyok.

Ó, mekkora szuperapu leszek... kész tervem van már mindenről, amit majd az élet egy laza tollvonással áthúz...

Mikorka Kálmán okleveles duguláselhárító kisiparos 2013.05.22. 16:37:32

másrészt ha nem ismeri a legújabbakat, nem működik a szocializáció sem az oviban, mert nem tudja miről beszélnek a többiek.

Én akkor se vagyok hajlandó a pokémonos meg pókemberes meg mindenféle hasonló vibrálós szart nyomatni a kölöknek, ha a többi kishülye azt nézi.

Pom-Pomot, Közlekedj okosant néz és szeret nálunk. Verdák határeset, szerintem az se való neki, de annyira szereti, hát nézheti.

vittore 2013.05.23. 08:42:50

@Eltévelyedés: Hidd el, át fogja... :)

@Mikorka Kálmán okleveles duguláselhárító kisiparos: alapvetően egy nyudodt természetű ember vagyok, de aki ezeket a pokemon, szintű förtelmeket elkészíti, megveszi, sugározza, a saját vérébe folytanám bele. Felnőtt fejjel szerintem el sem tudjuk képzelni, hogy valójában mennyire romboló hatásúak ezek a szarok.

Alterra 2013.05.23. 09:48:56

A lányom az iskolai házi feladatához madaras képeket keresett a google-n. Utána elmesélte (szerencsére!) hogy egy nagyon fura képet dobott fel a cinegére, vagy mittudomén melyik madárra (magyar szó keresésére!). Megnéztem és a képen letépett végtagú hullákat mutattak közelről, terrortámadás után.
Na ezt hogy véditek ki beszélgetéssel?
Egyetértek a brit szülőkkel, igenis alapbeállításnak kellene lenni, hogy nem dob fel a net ilyen tartalmakat, akinek kell, az állítsa be magának.
Az erőszakos (horrorisztikus vagy pornográf) képek láátványa szerintem magha is agresszió a gyerekkel szemben és frusztráló, h nem tudom megvédeni a gyerekemet ez ellen. És - ahogy a cikk leírja - nem csak otthon használ a gyerek netet.

Alterra 2013.05.23. 10:05:08

Tudom, hülye vagyok, de 20 év netezés után sem ismertem a google biztonságos keresésé funkcióját. Ha nem tudsz valamiről, nem keresed. Egy másik gyerekvédő szoftvert feltettünk az otthoni gépre, de az annyira leblokkolt mindent, h kénytelenek voltunk levenni.
Annak is örülnék, ha a gyereknek az osztálytársai se mutogathatnának könnyedén mindent, szóval én az alapbeállítás mellett kardoskodnék, ha lenne hol.

Azzal is egyetértek, h nem csak a pornográf, hanem a durván erőszakos tartalmaktól is védeni kellene a gyerekeinket, nem csak a neten, hanem a tv-ben. Lásd ker tv-k híradói fél 7-kor. (Sajnos a férjemmel nem tudtam kiegyezni ez ügyben.)

Alterra 2013.05.23. 10:12:04

Egyébként ma már az iskolai tankönyvekben is ott van - szerintem nagyon helyesen - hogy ha erről és erről többet akarsz tudni, akkor keress rá erre és erre a kulcsszóra a neten. A tanárok is adnak ilyen feladatokat, illetve a gyerek magától is a nethez fordul, ha pl. angolórára plakátot kell készíteni Londonról.
A könyvektől való félelemre hivatkoztatok, én meg azt mondom, sok minden működött először szabadon, csak úgy magától, aztán kiderült h a némi szabályozásra van szükség. (Lásd fogyasztóvédelem.)

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2013.05.23. 14:48:26

@protézisesh: "mert a szülő szarik rá, a 20-30ezer forintos kütyüvel letudta a gyerekkel foglalkozás összes nyűgét. Mivel a gyerekek 90%a így járt, egyenes út vezet a valós élettel és valódi környezetével nem törődő, azt megérteni nem képes generáció(k) kifejlődése"

Ezek szerint "kulcsos gyerek" voltál. :-)

Avatar 2013.05.23. 16:53:12

@Alter E: "Megnéztem és a képen letépett végtagú hullákat mutattak közelről, terrortámadás után."

Én meg megkínzott és keresztre feszített emberes képeket láttam. Sőt! Keresztre feszített pucér emberes képet.
De valamiért a megkínzott pucér ember keresztre feszítve ábrázolható, sőt szent dolog, nem károsítja a gyerekeket, csak ha más formában találkoznak a pucérsággal, kínzással, halállal.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2013.05.28. 12:06:28

@Avatar: "De valamiért a megkínzott pucér ember keresztre feszítve ábrázolható, sőt szent dolog"

Ezzel még csak az összes keresztény sem ért egyet. Van aki szerint ez már bálványimádás.

protézisesh 2013.05.29. 08:44:36

@newtehen (egyszerű mint a faék - de működik): amikor én gyerek voltam, akkor a felsorolt kütyük még nem is léteztek. A legdurvább kütyü a csúzli, meg a bicaj volt. A szüleim 6-14ó dolgoztak (mert akkor még a diplomás irodisták se 9-17 jártak melóba), nyári szünetben a 9-14.30 időszakot kellett elütni, igen, kulccsal a nyakunkban, de a barátaink között. In person, nem FB meg twitter közvetítéssel. Sőt a szomszéd gyerekkel nem X-Box live fociztunk, hanem labdával. El tudod képzelni?

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2013.07.11. 15:06:11

@protézisesh: El tudom. De a mai világban ezért, amit akkor lehetett, ma már a szüleidtől elvennék a gyereket, vagy simán lecsuknák őket. Én is éltem ebben az időben, bár TV-nk nekünk volt azért.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2013.07.16. 10:21:12

@protézisesh: Ja, és a másik: Ha abban az időben elérhetőek lettek volna ezek a kütyük a kiszolgáló ingrastuktúrával, akkor ugyanúgy bent kockultatok volna.
{AnyaMama}
süti beállítások módosítása